رئیس ائتلاف الفتح «علاوی» را بهترین گزینه برای عبور از بحران کنونی عراق دانست

رئیس ائتلاف الفتح «علاوی» را بهترین گزینه برای عبور از بحران کنونی عراق دانست
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 12:53

رئیس ائتلاف الفتح عراق با اذعان به اینکه «محمد توفیق علاوی» بهترین نامزد نخست‌وزیری نیست، تایید کرد که وی بهترین گزینه برای حل بحران کنونی عراق به شمار می‌رود.

العالم _ عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق طی سخنانی به مناسبت روز شهید در عراق، بار دیگر از نقش مهم شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی و سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، در پیروزی بر تروریسم تمجید کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العهد»، وی افزود: همه ما باید به فرماندهان شهیدمان اقتدا کنیم و پیرو راه آنها باشیم. شهید ابومهدی المهندس توانست سازمان الحشد الشعبی را تاسیس کند و نقش زیادی در تاسیس این سازمان و دفاع از کشور ایفا کرد. شهیدان المهندس و حاج قاسم سلیمانی، نقش زیادی در تحقق پیروزی بر تروریسم داشتند.

العامری تاکید کرد: ما دو پیام از سوی ملت عراق داشتیم. یکی از آنها عدم مشارکت شخصیت‌های سیاسی حاضر در انتخابات آتی است. ما باید در روند سیاسی کشور، بازنگری کنیم و قانون اساسی کشور نیز باید اصلاح شود. ما همچنین باید، اعتماد به روند سیاسی را بازگردانیم و همان‌گونه که مرجعیت دینی توصیه کرد، انتخاباتی شفاف برگزار کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت: همه ما در انتخاب دولت جدید که کشور را از بحران کنونی برهاند، جدی هستیم و کلیه گروه‌های سیاسی، علاوی را در انتخاب اعضای کابینه بر اساس شایستگی و شفافیت مختار گذاشته‌اند. هرچند که «محمدتوفیق علاوی» بهترین نامزد نخست‌وزیری نیست اما بهترین راهکار برای شرایط کنونی به شمار می‌رود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها