انتقاد گروه ۷۷ و چین از اقدامات یکجانبه و‌ تاثیر آن بر مقابله با معضل جهانی مواد مخدر

انتقاد گروه ۷۷ و چین از اقدامات یکجانبه و‌ تاثیر آن بر مقابله با معضل جهانی مواد مخدر
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 16:46

گروه ۷۷ و چین در شصت و سومین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل از اقدامات یکجانبه در روند مقابله با معضل جهانی مواد مخدر انتقاد کرد.

العالم - اروپا

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین، گروه ۷۷ و چین در بیانیه‌ای که به شصت و‌ سومین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین ارائه شد، به موضوع اقدامات یکجانبه نیز پرداخت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: گروه ۷۷ و چین قویا معتقد است که حمایت از چندجانبه گرایی و خودداری از اقدامات و تدابیر محدود کننده که منطبق با حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد نیز نیستند، برای ارتقای همبستگی، همکاری بین‌المللی و تقویت قابلیت‌های کشورها در مقابله با معضل جهانی موادمخدر، ضروری است.

لازم به توضیح است گروه ۷۷ متشکل از ۱۳۵ کشور در حال توسعه و چین است.

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین پیش از این با اشاره به شصت و سومین نشست کمیسیون مواد مخدر که از امروز در وین آغاز به کار کرد، گفت که «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از سوی ایران در رأس هیأتی در این اجلاس حضور دارد.

به گفته غریب‌آبادی، مومنی ضمن سخنرانی در نشست مذکور‌، در حاشیه این اجلاس با مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل، رئیس هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر و روسای برخی هیأت‌های حاضر در اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها