نخست وزیر اوکراین استعفا کرد

نخست وزیر اوکراین استعفا کرد
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 13:57

رئیس پارلمان اوکراین اعلام کرد که اولکسی هونچاروک نخست وزیر اوکراین بار دیگر از سمت خود استعفا کرده است.

العالم ـ اروپا

دمیتری رازومکوف روز چهارشنبه اعلام کرد: اولکسی هونچاروک نخست وزیر اوکراین استعفانامه خود را به مجلس رادا (پارلمان) داد.

به گفته رئیس پارلمان اوکراین، فراکسیون «خادم ملت» (جناح اکثریت در پارلمان اوکراین) نشستی را برگزار کرد که در آن ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور نیز شرکت داشت.

در همین حال خبرگزاری دولتی تاس روسیه، به نقل از الکساندر کوچار یک نماینده حاضر در نشست فراکسیون خادم ملت نوشت: رئیس جمهوری اوکراین در این نشست پیشنهاد کرد که ونیس شمیگالیا معاون نخست وزیر به مقام نخست وزیر اوکراین منصوب شود.

برخی رسانه‌های اوکراین در یک هفته اخیر از تقدیم استعفای اولکسی هونچاروک به رئیس جمهوری خبر داده‌ بودند اما این خبر تایید نشد.

هونچاروک اواخر دی‌ماه، پس از چهارماه تصدی پست نخست‌وزیری اوکراین و در پی افشای فایل صوتی جلسات محرمانه کابینه، استعفایش را تقدیم زلنسکی رئیس جمهوری کرد که با مخالفت او مواجه شد.
در این فایل‌های صوتی، نخست‌وزیر از حاضران جلسه می‌خواهد تا دلایل مشکلات اقتصادی به زبان ساده به زلنسکی گفته شود زیرا او (رئیس جمهوری) چندان از اقتصاد سر در نمی‌آورد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش اخیر موسسه بین‌المللی جامعه شناسی کی‌یف، اعتماد اوکراینی‌ها به توانایی دولت در حل و فصل مسائل کلیدی افت کرده و فقط ۲۵ درصد اوکراینی‌ها باور دارند که مسئولان در حل مناقشه شرق این کشور موفق بوده‌اند که نسبت به سه ماه پیش، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها