اردوغان چهره ارتش ترکیه را تخریب کرد

اردوغان چهره ارتش ترکیه را تخریب کرد
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 17:08

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که می بایست از چهره و تصویر ارتش کشورش که سران ترکیه در طول چندین دهه آن را در اذهان مردم ترسیم کردند، محافظت می کرد، برای ارضای هوس های شخصی خود آن را تخریب نمی کرد.

العالم ـ ترکیه

ارتش ترکیه پس از ارتش آمریکا دومین ارتش بزرگ در ناتو است؛ در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، نیروهای ارتش ترکیه در مقابل ارتش سوریه و متحدانش در ادلب پا به فرار گذاشتند.

به نظر می رسد فروپاشی در صفوف گروههای تروریستی تکفیری به نیروهای ارتش ترکیه نیز منتقل شده است؛ آنها فرار را بر مقابله ترجیح دادند. این ویدئو نشان می دهد که چطور نیروهای ترکیه بر یکدیگر سبقت می گرفتند تا هرچه سریعتر جان خود را نجات دهند.

فرار دسته جمعی ننگین ارتش ترکیه در مقابل بمباران گسترده نیروهای سوری در ادلب، تاکیدی مجدد بر این مساله است که هر ارتشی در جهان حتی اگر بسیار قدرتمند باشد اما زمانی که دست به تجاوزگری می زند و به کشور دیگری تجاوز می کند، قدرت خود را از دست می دهد.

این فرار دسته جمعی همچنین واقعیت دیگری را برملا کرد و آن این است که پیروزی همواره نصیب کسانی است که صاحب زمین و صاحب حق هستند؛ هرچقدر که امکانات نظامی آنها اندک و ناچیز باشد؛ زیرا مساله آنها برحق است و این منبع قدرت آنهاست.

تفاوت زیادی است میان کسی که به خاطر خاک و شرف خود مبارزه می کند با کسی که به خاطر برخی توهمات می جنگند. اینها همان توهماتی است که ارتش آمریکا را به ذلت کشاند؛ زمانی که گمان کرد که برای سلطه گری بر ملتها، تنها قدرت کفایت می کند!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها