پس از بازداشت های بزرگ در عربستان...

کیش و مات؛ جنجال یک توییت مختصر در شبکه های اجتماعی

کیش و مات؛ جنجال یک توییت مختصر در شبکه های اجتماعی
شنبه 17 اسفند 1398 - 12:59

جدیدترین توییت "حمد المزروعی"، مشهور به "مغرد بن زاید" - که گفته می شود از عناصر نزدیک به دستگاه جاسوسی ابو ظبی است – درباره موج بازداشت های اخیر آل سعود، به موضوع روز این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

العالم - عربستان سعودی

"مغرد بن زاید" در این شبکه اجتماعی فقط نوشت : "کیش و مات". این توییت مختصر و مبهم، معانی و مفاهیم بسیاری را در خود دارد.

وی این توییت را اندکی پس از اعلام بازداشت "محمد بن نایف"، ولی عهد سابق عربستان و "احمد بن عبد العزیز"، برادر ملک سلمان، منتشر کرد.

هم اینک گمانه زنی هایی درباره علت انتشار این توییت توسط المزروعی در میان کاربران این شبکه اجتماعی در جریان است. برخی معتقدند معنای این توییت این است که محمد بن سلمان رقبای خود را برای همیشه از میدان به در کرده و زمینه را برای قبضه قدرت در عربستان فراهم کرده است.

برخی دیگر معتقدند حمد المزروعی با این توییت در واقع مرگ ملک سلمان بن عبد العزیز و نزدیک شدن زمان انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه پس از بازداشت "بن سلمان" و "بن عبد العزیز" را اعلام کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشت که محمد بن نایف و شاهزاده احمد بن عبد العزیز به اتهام "خیانت بزرگ" بازداشت شده اند. جزئیات دیگری درباره اتهامات این دو منتظر نشده است.

پربیننده ترین خبرها