با ورود کرونا به عربستان؛

وضعیت فاجعه بار بیمارستان ملک فهد در عربستان + ویدئو

چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 20:33

فعالان شبکه های اجتماعی ویدئویی از اوضاع نابسامان در بیمارستان های عربستان منتشر کردند.

العالم ـ عربستان سعودی

یک حساب رسمی در توئیتر به نام "مجتهد"، ویدئویی از خانواده یک بیمار سعودی در بیمارستان ملک فهد در مدینه منوره منتشر کرد؛ این خانواده از نابسامانی اوضاع بهداشت و رسیدگی به بیمار و نیز انتظار طولانی مدت آنها از بامداد تا ساعت 11 شب بدون آنکه پزشک یا پرستار حضور یابد، گله و شکایت کردند.

خانواده بیمار سعودی همچنین توضیح دادند که مسئولان بیمارستان مردم را از ارائه شکایت باز می دارند و به بی توجهی و کم کاری و بی مسئولیتی ادامه می دهند.

فهد الغفیلی یک کاربر در توئیتر نوشته است که "با این بیمارستانها چگونه می توانیم با کرونا مقابله کنیم؟ وضعیت بهداشت عربستان بی تردید در مقابل این ویروس مقاومت نخواهد کرد".

بسیاری از کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی این ویدئو را تایید کردند و آن را بیانگر وضعیت واقعی بیمارستان های سعودی و نابسامانی خدمات بهداشتی در آنها دانستند.

میزان انتقادات علیه مدیریت برخی از بیمارستاها در عربستان رو به افزایش است. شبکه های اجتماعی نیز هر ازگاهی تصاویر و ویدئوهایی درباره تجاوزات انسانی و بهداشتی در بیمارستان ها منتشر می کنند.

کارشناسان مسائل عربستان بر این باورند که علل اصلی فساد در بخش بهداشت عربستان به بی مسئولیتی و کاهش حقوق و سوء استفاده از صلاحیت ها باز می گردد.

وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه گذشته از مبتلا شدن یک نفر به ویروس کرونا خبر داد؛ در حالی که برخی اخبار درز شده حاکی از آن است که مقامات سعودی آمار واقعی مبتلایان به کرونا را پنهان می کنند.

پربیننده ترین خبرها