افشاگری مجتهد از دلیل بازداشت شاهزادگان سعودی/ بن سلمان پادشاه جدید سعودی؟

افشاگری مجتهد از دلیل بازداشت شاهزادگان سعودی/ بن سلمان پادشاه جدید سعودی؟
شنبه 17 اسفند 1398 - 13:55

مجتهد، فعال توییتری مشهور عربستانی در توییتی علت بازداشت شماری از امرای سعودی را انتصاب قریب الوقوع محمد بن سلمان به عنوان پادشاه دانست.

العالم - عربستان سعودی

وی با انتشار توییتی اعلام کرد که در داخل خاندان سعودی، مخالفت گسترده ای با این انتصاب صورت می گیرد. (وی اطلاعات دقیق تری در این مورد نداد).

با اینکه خبرهایی دال بر وخامت حال ملک سلمان بن عبد العزیز به گوش می رسد، مجتهد درباره اینکه انتصاب بن سلمان در زمان حیات پدرش صورت می گیرد یا پیش از آن چیزی نگفت.

وی در توییت دیگری به بازداشت برخی افسران دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و ارتش و گارد سلطنتی اشاره کرد که تصور می شود به برادر ملک سلمان یعنی احمد بن عبد العزیز یا محمد بن نایف، ولی عهد سابق وفادارند.

وی افزود: روند بازداشت امرا و هر کسی که تصور می شود به بن سلمان وفادار نیستند، ادامه می یابد.

پیش از این روز جمعه گذشته، روزنامه های آمریکایی و منابع سعودی فاش کرده بودند که مقامات سعودی، امیر احمد بن عبد العزیز، برادر ملک سلمان و محمد بن نایف، ولی عهد سابق و نواف به نایف برادر کوچکتر وی را بازداشت کرده اند.

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت برخی از افراد گارد سلطنتی سعودی مأمور بازداشت این سه نفر پس از بازرسی منازلشان شده اند.

این روزنامه در ادامه گفت که مقامات سعودی این سه نفر را به خیانت متهم کرده اند.

شایان ذکر است که احمد بن عبد العزیز از مخالفان سیاست های بن سلمان است او بنا به دعوت برادرش ملک سلمان، در سال 2018 از تبعیدگاه اختیاری خود در لندن به عربستان برگشته بود.

برخی منابع گفته اند احمد بن عبد العزیز از جایگاه ممتازی در خاندان سلطنتی برخوردار است و همه امیدها برای مهار محمد بن سلمان، به او بسته شده است.

وی پیش از بازگشت از انگلیس و آمریکا تضمین گرفته است که آسیبی به او نرسید.

پربیننده ترین خبرها