اعلام حالت فوق‌العاده در نیویورک به دلیل شیوع کرونا

اعلام حالت فوق‌العاده در نیویورک به دلیل شیوع کرونا
شنبه 17 اسفند 1398 - 22:07

پس از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در نیویورک به ۷۶ نفر، فرماندار این ایالت اعلام حالت فوق‌العاده کرد.

العالم - آمریکا

فرماندار ایالت نیویورک از اعلام حالت فوق‌العاده در این ایالت به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت به ۷۶ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، ایالت فلوریدا از مرگ ۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت خبر داد تا آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۶ نفر برسند.

تا کنون دست کم ۲۰ ایالت آمریکا درگیر ویروس کرونا شده اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در مصاحبه‌ای آمار سازمان جهانی بهداشت برای مرگ و میر بر اثر کرونا را زیر سوال برد.

ترامپ در یک مصاحبه تلفنی با فاکس‌نیوز مدعی شد آمار ارائه‌‌ شده توسط سازمان جهانی بهداشت مبنی بر مرگ ۳.۴ درصد از بیماران مبتلا به کرونا غلط است.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در خصوص نرخ مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا چه فکر می‌کند گفت: «فکر می‌کنم نرخ ۳.۴ درصد عدد کاملاً غلطی است.»

ترامپ در ادامه گفت: «آدم‌های خیلی زیادی این بیماری را می‌گیرند و خیلی هم خفیف است. آنها سریع خوب می‌شوند. حتی لازم نیست به پزشک هم مراجعه کنند. شما هیچوقت درباره این آدم‌ها چیزی نمی‌شنوید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره نرخ مبتلایانی که بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جانشان را از دست می‌دهند گفت: «من شخصاً فکر می‌کنم رقم واقعی زیر ۱ درصد است.»

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا را ۳.۴ درصد اعلام کردند. این رقم، پیش از این ۲ درصد اعلام شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها