تجلیل سازمان بهداشت جهانی از ایستادگی ایران در برابر کرونا

تجلیل سازمان بهداشت جهانی از ایستادگی ایران در برابر کرونا
يکشنبه 18 اسفند 1398 - 01:33

رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران متعهدانه در حال ایستادگی در برابر ویروس کرونا است و در این راستا نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

العالم - ایران

"ریچارد برنان" که برای بررسی وضعیت ویروس کرونا به قم سفرکرده است شامگاه شنبه در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم گفت: نخستین کیس ویروس کرونا در ایران، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ثابت شد و از همان دقایق اولیه، جمهوری اسلامی در راستای مقابله با شیوع این ویروس تلاش کرد.

وی افزود: پشتیبانی فنی و ارائه ملزومات به ایران را داشته‌ایم و در سازمان ملل نیز برای مدیریت این بحران کمیته‌ای تشکیل‌شده که سازمان جهانی بهداشت مسئول این کمیته است.

برنان در ادامه تصریح کرد: استان قم در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تلاش‌های جدی انجام داده است که از زحمات شما قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به خاطر این تلاش‌هایی که انجام داده‌اید، به شما تبریک می‌گویم و از مدیریتی که در استان قم برای مقابله با این ویروس شده است، قدردانی می‌کنم.

از سوی دیگر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید ضمن اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را به‌منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها