اروپا اقدامات محدودکننده برای مقابله با کرونا را تشدید می کند

اروپا اقدامات محدودکننده برای مقابله با کرونا را تشدید می کند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 12:59

صدراعظم اتریش گفت: کشورهای اروپایی بیشتری مجبور به بکار بستن اقدامات محدودکننده به شیوه ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا خواهند شد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز، سباستین کورتس صدراعظم اتریش در مصاحبه با تلویزیون «او آر اف/ORF» اتریش گفت همه چیز تحت کنترل است و اقدامات مناسبی انجام شده است هر چند که به نظر می رسد به اقدامات نهایی نیازی نیست.

در اتریش مقام های بهداشتی این کشور ابتلای ۹۹ نفر به ویروس کرونا را تا روز یکشنبه تایید کرده اند.

اتریش هفته گذشته اعلام کرد که در مرز با ایتالیا برای مدت دو هفته معاینات بهداشتی در محل را انجام خواهد داد.

کورتس گفت: در صورت نیاز، مدارس، مهد کودک ها و دانشگاه ها را تعطیل و برگزاری مراسم های بزرگ را لغو خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت که با مقام های اروپایی دیگر در تماس است.

صدراعظم اتریش افزود: مهم است که درباره اقدامات مقتضی تصمیم گیری شود. می توان برای یک یا دو هفته مدارس را تعطیل کرد و این یک ضرورت فوری در ایتالیا است و ممکن است در کشورهای دیگر اروپایی نیز رخ دهد. مساله این است که چه زمانی چنین اقداماتی بکار بسته شود.

وی همچنین گفت: مساله این است که چگونه با اوج ابتلا به ویروس که ممکن است نظام بهداشت عمومی را فلج کند، بدون وارد آمدن خسارات اقتصادی سنگین مقابله شود.

کورتس افزود: باید به دقت زمان اتخاذ چنین اقداماتی را بررسی کنیم زیرا اقتصاد ملی نمی تواند در یک دوره زمانی بلندمدت چنین وضعیتی را مدیریت کند.

وی اظهار داشت که شیوع ویروس میتواند بر رشد اقتصادی کشور که بر اساس پیش بینی های اولیه ۱.۲ تا ۱.۷ درصد در سال جاری خواهد بود فشار وارد کند.

صدراعظم اتریش از ارائه جزییات بیشتری در این زمینه خودداری کرد و افزود: جایگاه های معاینه در مرز ایتالیا نه تنها باعث شناسایی مبتلایان به ویروس خواهد شد بلکه هجوم ورود مسافران از مرزها را کاهش می دهد و از خطر آلودگی می کاهد.

اتریش هفته گذشته اعلام کرد که به طور موقت پروازهایش به شمال ایتالیا و برخی دیگر مناطق ابتلا به ویروس در ایران و کره جنوبی را کاهش داده است. شرکت های هواپیمایی اتریش تا ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۴ آوریل) پروازهایش به چین را نیز متوقف کرده است.

افزایش شمار جان باختگان و مبتلایان به کرونا زنگ هشدار را نزد کشورهای اروپایی به صدا در آورده است.

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا با امضای حکمی برای جلوگیری از انتشار وسیع‌تر کرونا دستور داده بخش‌هایی از شمال این کشور که ۱۶ میلیون نفر از جمعیت را در بر می‌گیرد، قرنطینه شود. بنابر این دستور، ورود و خروج در شهرهای مهمی مانند میلان و ونیز بشدت محدود می‌شود.دولت واتیکان نیز با توجه به اینکه بیشتر جمعیت آن سالخورده هستند، اقدامات پیشگرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا، با وجود این که بسیاری از کشورها با کمبود اقلام بهداشتی مواجه هستند، نیروهای گمرک مرزی اتریش از کشف یک محموله قاچاق حاوی ۲۱ هزار ماسک تنفسی خبر دادند.

طبق آمارهای رسمی تا روز یکشنبه ۶۳ مورد آزمایش از شهروندان اتریشی مشکوک به ویروس کرونا مثبت بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها