شورش در زندان‌های ایتالیا از جنس کرونا؛ شش زندانی جان باختند

شورش در زندان‌های ایتالیا از جنس کرونا؛ شش زندانی جان باختند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 18:19

پلیس زندان‌های ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد ۶ زندانی معترض به اقدامات محدودکننده در برابر انتشار ویروس بیماری زا در بازداشتگاهی در شمال این کشور، در پی هجوم به درمانگاه زندان و مصرف بیش از اندازه متادون، جان سپرده اند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از رم؛ شورش روز یکشنبه زندانیان در شهر مودنا، یکی از ده ها شورش در مراکز بازداشتگاهی پرازدحام ایتالیا بود که روز دوشنبه اوج گرفته است.

سازمان ها و گروه های حامی حقوق بشر درباره آسیب شدید افزایش تنش ها به علت نگرانی از ویروس کرونا، به زندانیان به ویژه پس از اجرای محدودیت های دیدار آنان با خانواده هایشان برای جلوگیری از انتشار این بیماری، هشدار داده بودند.

زندانیان سن ویتوره در میلان روز دوشنبه با رفتن روی بام پشت بام زندان، پارچه هایی در دست داشتند که روی آن با رنگ واژه "بخشش" نوشته شده بود.

دوناتو کاپسه دبیرکل اتحادیه پلیس های زندان ایتالیا، دولت کشوش را به نادیده گرفتن نظام نگهداری زندانیان، خودداری از اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از گسترش ویروس در میان زندانیان و رها کردن نگهبانان به حال خود برای سروکله زدن با زندانیانی متهم کرد که اکنون تنها می توانند از طریق تلفن یا شبکه اجتماعی اسکایپ با بستگانشان تماس داشته باشند.

وی افزود: عدم حضور کاملا محسوس دولت، پلیس قضایی را از کار انداخته است.

وی با تائید مرگ ۶ زندانی در تاسیسات بازداشتگاهی مودنا براثر سوء مصرف مواد مخدر، به رخ دادن اعتراض به بیش از ۲۴ بازداشتگاهی شامل وجیا اشاره کرد که برخی از زندانیان از آن گریخته اند.

ازکارافتادن تقریبی نظام قضائی تحت فشار ایتالیا، به علت اجرای تدابیر پیشگیرانه در پی همه گیری این ویروس، موجب بروز تنش هایی در میان زندانیانی شده است که وادار به تحمل تاخیرهای طولانی در اجرای عدالت در باره خود شده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها