جنبش مقاومت اسلامی فلسطین:

عربستان باید همه بازداشتی‌های حماس را در اسرع وقت آزاد کند/ هیچ امتیازی به آمریکا نمی‌دهیم

عربستان باید همه بازداشتی‌های حماس را در اسرع وقت آزاد کند/ هیچ امتیازی به آمریکا نمی‌دهیم
سه شنبه 20 اسفند 1398 - 12:15

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد رژیم آل سعود با محاکمه ظالمانه شهروندان فلسطینی بازداشتی در عربستان در حالی که جرمشان دفاع از مسئله فلسطین بوده است، هرگز نفعی از آمریکا نصیبش نمی‌شود.

العالم- فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آغاز محاکمه ده‌ها فلسطینی بازداشتی در عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده سابق حماس در ریاض رژیم آل سعود را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این جنبش محاکمه‌های شهروندان فلسطینی را به خصوص که دادگاه عربستان به آنها اتهام حمایت از تروریسم وارد کرده است، محاکمه ظالمانه توصیف کرد.

حماس در بیانیه‌ای گفت: «ما در کمال تاسف پیگیر این محاکمه‌های ظالمانه و اتهام‌های باطلی شدیم که مقامات سعودی به شماری از فرزندان ملت فلسطین که مقیم در عربستان است وارد کرده است».

در این بیانیه آمده است : «ده‌ها بازداشتی فلسطینی و در راس آنها محمد صالح الخضری و فرزندش هانی هیچ گناه و جرمی مرتکب نشدندو جرم آنها از دید سرویس امنیت سعودی این است که به مسئله فلسطین یاری رساندند و شریک دفاع از قدس و مسجد الاقصی شدند».

حماس ادامه بازداشت این فرزندان شریف امت اسلامی را توسط مقامات سعودی شدیدا محکوم کرد و گفت: «همه بازداشتی‌ها باید در اسرع وقت آزاد شوند».

«علی برکه» عضو دفتر روابط عمومی حماس هم تروریستی خوانده شدن این جنبش توسط رژیم سعودی را محکوم کرد و گفت: «ما یک جنبش مقاومتیم و عربستان امروز کسانی را که مدافع قدس شریف هستند محاکمه می‌کند و با آنها سر جنگ دارد».

برکه گفت: «ما طرف‌هایی عربی را برای حل مسئله بازداشت این افراد و آزادی آنها واسطه کردیم اما با محاکمه‌شان روبه رو شدیم». او تاکید کرد: «ما اعمال فشار بر حماس را رد می‌کنیم و هیچ امتیازی به آمریکا نمی‌دهیم».

عضو دفتر روابط عمومی حماس گفت: «ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم محاکمه اعضای حماس از سوی عربستان را محکوم کنند. رژیم آل سعود بداند آمریکا چتر حمایتی برای احدی نخواهد بود و نفعی نمی‌رساند. آمریکا فقط برای دفاع از رژیم صهیونیستی کار می‌کند».

دادگاه کیفری سعودی روز یکشنبه محاکمه شماری از شهروندان اردنی و فلسطینی مقیم عربستان را آغاز کرد. این افراد که از قریب به نه ماه پیش بازداشت شدند از شخصیت‌های آکادمیک، پزشک، مهندس و غیره هستند که عربستان اتهام‌هایی مربوط به دریافت اموال از طریق نامشروع و تاسیس نهادهایی فاقد مجوز به آنها وارد کرده است.

«عبدالماجد الخضری» ساکن نوار غزه تایید کرد که برادرش «محمد» ۸۱ ساله از مقامات ارشد حماس و پسر او «هانی» روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان بازداشتشان در آوریل ۲۰۱۹ در دادگاه کیفری عربستان حاضر شدند.

الخضری گفت: «دادگاه دو اتهام وابستگی به یک سازمان تروریستی و جمع اموال به آنها وارد کرده است».

حماس در نهم سپتامبر ۲۰۱۹ بازداشت الخضری و فرزندش در عربستان را تایید کرد و گفت الخضری به مدت قریب به دو دهه مسئول مدیریت روابط حماس با عربستان بوده و پست‌های کلیدی دیگری را نیز در کادر رهبری حماس داشته که به همراه تعداد دیگری از اتباع فلسطینی مقیم عربستان بازداشت شدند.

مقامات سعودی از زمان بازداشت این افراد هیچ توضیحی درباره این قضیه نداده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها