تیراندازی وحشیانه صهیونیست‌ها در کرانه باختری؛ ده‌ها فلسطینی زخمی شدند

تیراندازی وحشیانه صهیونیست‌ها در کرانه باختری؛ ده‌ها فلسطینی زخمی شدند
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 10:40

صبح امروز چهل خودروی نظامی صهیونیستی به منطقه‌ای در شمال کرانه باختری حمله کردند اما با مقاومت مردم فلسطین مواجه شدند و همین مسئله سبب تیراندازی به سمت فلسطینیان شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

چهل خودروی نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه به منطقه «جبل العرمه» واقع در شرق «بیتا» و جنوب «نابلس» در شمال کرانه باختری یورش بردند.

منابع بیمارستانی به خبرگزاری «معا» فلسطین گفتند که در پی این حملات، دهها نفر از شهروندان فلسطینی مصدوم و ده نفر از آنان، زخمی شدند که شماری از آنان در پی این حملات، از ناحیه پا آسیب دیدند.

منابع محلی حاضر در بیتا نیز در توضیح جزئیات این حملات تأکید کردند، سربازان صهیونیستی طی چند دقیقه، دهها گاز اشک‌آور، گلوله صوتی و پلاستیکی به صورت بی‌هدف شلیک کردند.

این منابع خبر دادند که صهیونیستها به منطقه العرمه یورش بردند و در جریان این حملات، شمار زیادی از شهروندان فلسطینی به شدت زخمی شدند.

به گفته منابع مذکور، نظامیان صهیونیست دستکم سه جوان فلسطینی را بازداشت کردند و دهها نفر نیز در حال خفگی قرار گرفتند. صهیونیستها قصد دارند، ورود دهها شهرک‌نشین به جبل العرمه را تأمین کنند که مردم فلسطنی، این مسئله را نمی‌پذیرند.

خبرگزاری صفا فلسطین هم گزارش داد که صهیونیستها از گلوله جنگی نیز علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند که علاوه بر مصدومیت دهها شهروند، باعث شد که دو نفر از خبرنگاران زخمی شوند.

به گزارش صفا، مساجد شهرک بیتا از شهروندان فلسطینی خواستند عازم جبل العرمه شوند تا از تحصن‌کنندگان در آن، حمایت کنند.

صدها نفر از شهروندان فلسطینی شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) برای برگزاری تحصن و مقابله با تلاشهای شهرک‌نشینانی اسرائیلی برای ورود به این منطقه، به این ارتفاعات رفتند. صهیونیستها قصد دارند یک منطقه باستانی را در قله جبل العرمه، چپاول کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها