آلمان بستن مرزها جهت جلوگیری از شیوع کرونا را رد کرد؛ گزارش اولین مورد مرگ در بلژیک

آلمان بستن مرزها جهت جلوگیری از شیوع کرونا را رد کرد؛ گزارش اولین مورد مرگ در بلژیک
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 14:37

با گسترش شیوع ویروس کرونا در اروپا، وزیر بهداشت آلمان که قرار است در نشستی خبری با صدراعظم این کشور شرکت کند گفت مرزهایش را به سبب جلوگیری از شیوع کرونا نخواهد بست.

العالم - اروپا

با گسترش شیوع بیماری «کووید-۱۹» در اروپا، روز چهارشنبه دولت آلمان اعلام کرد نشستی خبری در خصوص شیوع این بیماری برگزار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قرار است «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «ینس اسپان» وزیر بهداشت این کشور، «لوتر ویلر» رئیس مؤسسه کنترل بیماری «رابرت کخ» ظهر چهارشنبه در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور پاسخ دهند.

این نشست خبری یک روز پس از کنفرانس ویدئویی سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با محوریت شیوع ویروس کرونا در این قاره انجام می‌گیرد.

اسپان صبح امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با یک رادیوی آلمانی گفت، با اشاره به اقدام اتریش درخصوص بستن مرزهایش با ایتالیا، مرکز شیوع ویروس کرونا در اروپا گفت، بستن مرزهای آلمان کمکی به جلوگیری از انتشار ویروس نخواهد کرد.

وزیر بهداشت آلمان در این مصاحبه گفت: «این ویروس وارد آلمان شده است. این ویروس وارد اروپا شده است. باید این را باور کنیم. اگر تمام مرزها را هم ببندیم همچنان [این ویروس] منتشر خواهد شد. دیر یا زود باید به مردم اجازه تردد داده شود به هر حال در آن زمان دوباره [ویروس] منتشر می‌شود».

طبق آمار رسمی دولت ایتالیا، روز سه‌شنبه آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با جهش چشم‌گیر ۱۶۸ موردی، به ۶۳۱ نفر رسیده است. شمار کل مبتلایان به این بیماری در ایتالیا به ۱۰۱۴۹ نفر رسیده است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۳۵ مسافر انگلیسی کشتی تفریحی «گرند پرینسس» که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در آن، در مجاورت سواحل ایالت کالیفرنیای آمریکا لنگر انداخته است، در حال بازگردانده شدن به انگلیس هستند. قرار است این مسافران به‌مدت ۲ هفته تحت قرنطینه خانگی قرار گیرند.

روز سه‌شنبه شمار افراد مبتلا به کرونا در انگلیس ۵۴ نفر و شمار قربانیان به ۶ نفر افزایش یافت و به ۳۷۳ نفر رسیده و شرکت‌های هواپیمایی همزمان پروازهای خود از مبدأ یا به مقصد ایتالیا را لغو کردند.

همچنین نتیجه آزمایش «نادین دوریس» معاون وزیر بهداشت انگلیس مثبت اعلام شده است. او پس از دریافت نتیجه مثبت آزمایش کرونا گفت به محض این‌که متوجه شده به این بیماری مبتلا شده است «تمام توصیه‌های پیش‌گیرانه» را به کار گرفته است.

دوریس در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت انگلیس منتشر شد نوشت: «وزارت بهداشت ردیابی تماس‌هایم (فیزیکی) را آغاز کرده است و پارلمان و دفتر پارلمانی من به‌طور دقیقی توصیه‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند».

به نوشته روزنامه انگلیسی «تایمز»، دوریس در روزهای گذشته در پارلمان با صدها نفر دیدار داشته و دیداری نیز با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس داشته است.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس در واکنش به خبر ابتلای معاونش به ویروس کرونا گفت «بسیار متأسف» است و «او با قرنطینه کردن خود در خانه بهترین کار را انجام داده است».

به نوشته رویترز، روز چهارشنبه وزارت بهداشت بلژیک نیز اولین مورد مرگ در اثر بیماری کووید-۱۹ را در این کشور اعلام کرد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید-۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها