میزان تلفات مبتلایان به کرونا در عراق ۱۰ درصد است

میزان تلفات مبتلایان به کرونا در عراق ۱۰ درصد است
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 16:37

«کمیسیون عالی حقوق بشر» عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۱۰ درصد است.

العالم - عراق

«مهدی التمیمی» رئیس این کمیسیون در توئیتی نوشت که میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در عراق ۱۰ درصد است که بالاترین نرخ در جهان محسوب می شود.

«ماجد شنگالی» از رهبران کرد و عضو پیشین پارلمان عراق نیز دوشنبه گذشته میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نزدیک به ۱۰ درصد اعلام کرده بود.

وی تاکید کرد که میزان بالای مرگ در عراق نشان دهنده ناکارآمدی و ضعف شدید دستگاه بهداشتی کشور است.

وزارت بهداشت دولت مرکزی و بهداشت دولت محلی اقلیم کردستان عراق در گزارشی مشترک، شمار کل مبتلایان به کرونا را تاکنون در این کشور ۷۳ نفر اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۱۹ استان در ۱۳ استان عراق ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که همچنان بغداد پایتخت، با ۲۷ مورد بیشترین ابتلا به این ویروس را گزارش کرده و استان های بابل، الانبار، ذیقار و المثنی با یک مورد، کمترین ابتلا را ثبت کرده اند.

طبق این گزارش سلیمانیه با ۱۱ مورد، کرکوک با ۷ مورد، نجف با ۶ ، اربیل ۵، کربلا ۴ و واسط و میسان هرکدام با ۳ مورد و دیاله با ۲ مورد در رده های بعدی قرار دارند.

از ۲۷ مورد ابتلا در استان بغداد تنها دو مورد و در کرکوک ۴ مورد بهبود از بیماری کرونا پیدا کرده اند.

تعداد متوفیان ابتلا به ویروس در عراق نیز ۸ مورد ذکر شده است که دو نفر آنان در بغداد و مابقی در سلیمانیه، کربلا، میسان و دیاله جان باخته اند.

شش استان دهوک، حلبچه، صلاح الدین (تکریت)، نینوا (موصل) و دیوانیه هنوز هیچ موردی از ابتلا به کرونا را ثبت نکرده اند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها