نظر شما درباره محاکمه فلسطینی‌ها در عربستان سعودی چیست؟

نظر شما درباره محاکمه فلسطینی‌ها در عربستان سعودی چیست؟
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 19:06

سیاسیون و کارشناسان تأکید می‌کنند، اقدام عربستان سعودی نسبت به بازداشت شهروندان فلسطینی و اردنی به اتهام ارسال قربانی به نوار غزه در چارچوب نقش محوله به "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در منطقه و نیز در چارچوب سیاست روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و حمایت و تامین مالی "معامله ترامپ" انجام می‌شود.

العالم- عربستان سعودی

سیاسیون و ناظران بر این باورند، نقشی که محمد بن سلمان در حال ایفای آن است در چارچوب سیاست آمریکایی- صهیونیستی برای وی ترسیم شده است. همچنین محاکمه فلسطینی‌هایی، که به هموطنان‌شان کمک و برای تقویت پایداری آنها در سرزمین غصب شده‌شان علیه رژیم اشغالگر تلاش می‌کنند، فقط به این رژیم خدمت می‌کند.

آنها تأکید می‌کنند که آل سعود و محمد بن‌سلمان مشغول خدمت به "معامله قرن" هستند و در این پروژه ضد فلسطینی بسیار درگیر شده‌اند.

برخی همچنین خاطرنشان کردند، آل‌سعود نمی‌خواهد جنبش حماس با ایران و حتی با پادشاهی عمان و همچنین حزب‌الله رابطه داشته باشد و احتمال آشتی ریاض و دمشق وجود ندارد.

طبق گفته این منابع، بازداشت فلسطینی‌ها و اردنی‌های در عربستان سعودی این‌گونه تفسیر می‌شود که ریاض در خط عادی‌سازی کامل با رژیم صهیونیستی و اجرای "معامله قرن" و تحمیل آن و نیز حمایت و پشتیبانی مالی آن حرکت می‌کند.

نظر شما چیست؟

برداشت شما از محاکمه فلسطینی‌ها و اردنی‌ها در عربستان سعودی به اتهام ارسال قربانی به حماس چیست؟
محاکمه آنها به موجب قانون مبارزه با تروریسم و صدور سنگین‌ترین مجازات علیه آنها چه معنی دارد؟
آیا همزمان شدن جلسات محاکمه‌ها با موج جدید بازداشت شاهزاده‌ها توسط بن‌سلمان حامل پیام است؟

پربیننده ترین خبرها