ساخت ماهواره پیام 2 ابلاغ شد

ساخت ماهواره پیام 2 ابلاغ شد
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 10:39

رئیس سازمان فضایی ایران از ابلاغ ساخت ماهواره پیام۲ خبر داد و گفت: ساخت ماهواره سنجشی با قدرت یک متر توسط دانشمندان دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام می شود.

العالم - ایران / سیاسی

مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ساخت ماهواره پیام ۲ ابلاغ شده است،گفت: این ماهواره از نوع سنجشی و با دقت یک متر است که آغاز مراحل ساخت آن را به دانشگاه صنعتی امیر کبیر صادر کردیم که توسط نخبگان، محققان و دانشمندان این دانشگاه ساخته می شود.

* اساتید با همکاری دانشجویان متخصص ماهواره را می سازند

وی افزود: ماهواره پیام ۲ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب تیم‌های متخصص متشکل از دانشجویان نخبه ایرانی زیر نظر اعضای هیات علمی این دانشگاه ساخته خواهد شد به طوری که ۱۱ نفر از اساتید دانشگاهی با مشارکت ۸۰ دانشجو این پروژه علمی و تحقیقاتی را به اتمام خواهند رساند.

1

ماهواره پیام ۲ قدرت تصویر برداری یک متر دارد

براری تصریح کرد: این ماهواره دارای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه تکنولوژی و فناوری است چراکه کارکرد آن تصویر برداری بوده و قرار است در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار گیرد این در حالی است که ماهواره قبلی این دانشگاه با در جه قدرت ۴۰ متر بوده اما ماهواره پیام ۲ نیز نه تنها قدرت تصویر برداری اش یک متر است بلکه در مدار بالا قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه مهم و اساسی در حوزه فضا باید در تولید انواع ماهواره استمرار وجود داشته باشد تا بتوانیم خدمات فضایی مانند اینترنت را وارد زندگی مردم کنیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها