نامه هشدارآمیز نماینده دائم فلسطین به سازمان ملل

نامه هشدارآمیز نماینده دائم فلسطین به سازمان ملل
شنبه 24 اسفند 1398 - 15:27

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل درباره وخامت وضعیت فلسطین، تشدید شهرک‌سازی و گفتمان تحریک‌آمیز مقامات صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هشدار داد.

العالم - فلسطیتن اشغالی

«ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل سه نامه برای دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت در این ماه (چین) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت فلسطین فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در این نامه‌ها به تشدید وخامت اوضاع در فلسطین با توجه به افزایش شهرک‌سازی اسرائیلی و الحاق اراضی فلسطینی به علاوه گفتمان تحرک‌آمیز مقامات صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخته شد.

ریاض المنصور به موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۷۳۶ واحد صهیونیست‌نشین دیگر اشاره کرد که رژیم صهیونیستی برای ساخت بیشتر آنها در عمق کرانه باختری برنامه‌ریزی می‌کند.

وی درباره سوءاستفاده تل‌آویو از تمرکز کنونی جهان بر روی کرونا برای شدت بخشیدن به الحاق اراضی فلسطینی هشدار داد و آن را نقض آشکار قانون بین‌الملل خواند.

المنصور افزود، مقامات اسرائیلی دنبال ایجاد جاده نژادپرستانه جدیدی در نزدیکی شهرک «معامله آدومیم» هستند و این طرح تسلط بر بخش وسیعی از اراضی فلسطین را مطرح می‌کند.

پروژه موسوم به «ای 1/E1» دنبال جداسازی بخش شرقی قدس (مناطق فلسطینی نشین) از این شهر است. بر اساس آن، مسیری، روستای فلسطینی «الزعیم» در نزدیکی شهرک صهیونیستی «معالیه ادومیم» را به دیگر روستاهای فلسطینی یعنی «عناتا، حزما و الرام» وصل می‌کند.

این طرح آپارتایدی با هدف جداسازی کامل میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه اجرایی می‌‎شود و به خودروهای فلسطینی اجازه داده نخواهد شد از معالیه ادومیم یا دیگر شهرک‌های صهیونیستی عبور کنند.

ریاض المنصور در پایان بر اهمیت تلاش‌های فوری برای اعمال حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت تأکید کرد و گفت، باید دولت فلسطین و فرصت‌های صلح را نجات داد و تدابیر فوری علیه عملیات الحاق اراضی فلسطینی اتخاذ کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها