هواپیمایی مغرب تمامی پروازها به ۲۰ کشور را لغو کرد

هواپیمایی مغرب تمامی پروازها به ۲۰ کشور را لغو کرد
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 13:34

درپی افزایش شمار مبتلایان به "ویروس کرونا" در مغرب، این کشور در اقدامی پیشگیرانه، تمامی پروازها به بیش از ۲۰ کشور را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

العالم ـ آفریقا

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه مغرب با اعلام این وضعیت افزود که این تصمیم شامل لبنان، مصر، بحرین، امارات، عمان، اردن، تونس، اتریش، دانمارک، یونان، نروژ، سوئیس، سوئد، ترکیه، موریتانی، سنگال، نیجریه، مالی، چاد، کانادا و برزیل می شود.

مغرب پیش تر نیز پروازها به مقصد اسپانیا، الجزایر، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک و پرتغال و بالعکس را لغو کرده بود.

در همین راستا "محمد یوبی" مدیر مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت مغرب دیروز اعلام کرد که افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به دلیل افزایش بازگشت شهروندان مغربی از کشورهای اروپایی است.

وزارت بهداشت مغرب شنبه گذشته خاطرنشان کرد که تا کنون ۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور به ثبت رسیده که این افراد در حد فاصله زمانی ۲۴ فوریه تا ۱۲ مارس جاری از اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به کشور بازگشتند.

از سویی دیگررسانه های گروهی مغرب امروز (یکشنبه) از مبتلا شدن «عبدالقادر أعماره» وزیر حمل و نقل این کشور به ویروس کرونا خبر دادند. بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به این ویروس در این کشور در شمال آفریقا به ۱۸ نفر رسید.

وزارت حمل و نقل مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزمایش های پزشکی به عمل آمده در مورد اعماره پس از بازگشت از ماموریت رسمی اش به چند کشور اروپایی و احساس خستگی غیرعادی همراه با سردرد، مبتلا بودن وی را به اثبات رساند.

از دیگر اقدامات پیشگیرانه این کشور ممنوعیت تجمع بیش از ۵۰ نفر و لغو تمام رویدادهای ورزشی و فرهنگی تا اطلاع ثانوی بوده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها