شرط فهرست عربی برای حمایت از نخست وزیری گانتس

شرط فهرست عربی برای حمایت از نخست وزیری گانتس
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 19:45

فراکسیون موسوم به فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به شرطی از نخست وزیری بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی سفید حمایت می کند که وی یک دولت میانه رو چپگرا تشکیل دهد.

العالمفلسطین اشغالی

روزنامه "تایمز آف اسراییل" به نقل از ایمن عوده رهبر این فهرست نوشت: 15 نماینده این فهرست در چنین صورتی از رووین ریولین رییس رژیم صهیونیستی خواهند خواست گانتس را مامور تشکیل کابینه کند تا به این شکل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی و رهبر حزب لیکود از پست نخست وزیری رژیم کنار رود.

وی با تاکید به اینکه موضع تجمع ملی دمکراتیک درباره این موضوع نیز مشابه موضع فهرست مشترک عربی است، گفت که این فهرست با تشکیل دولت وحدت ملی با حضور نتانیاهو و گانتس مخالف است چرا که نتانیاهو با سوء استفاده از بحران فعلی در اسراییل ناشی از شیوع کرونا این درخواست را مطرح کرده تا در صحنه قدرت باقی بماند.

کارشناسان معقدند که این موضع فهرست مشترک عربی راه را در برابر نخست وزیری گانتز هموار می کند به ویژه که فراکسیون گانتز در انتخابات اخیر کنست 33 کرسی را به دست آورد اما به شرط آنکه همپیمانان دیگرش مانند حزب "اسراییل خانه ماست" به ریاست اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق از حمایت از گانتس شانه خالی نکنند.

لیبرمن در صفحه اش در فیسبوک ضمن اعلام حمایت از ایده تشکیل دولت وحدت ملی اضطراری به خاطر شیوع کرونا در فلسطین، درخواست نتانیاهو برای حضور در چنین دولتی را تلاش وی برای فرار از عدالت به خاطر متهم شدنش به فساد و سوق دادن رژیم به برگزاری چهارمین دوره انتخابات کنست در 6 تا 8 ماه آینده دانست تا شانس خود را برای بقا در صحنه قدرت رژیم حفظ کند.

پربیننده ترین خبرها