روند افزایش شمار مبتلا به کرونا در جهان عرب

روند افزایش شمار مبتلا به کرونا در جهان عرب
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 13:14

کشورهای عربی در ادامه تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید -۱۹ اقدامات زیادی به عمل آورده اند با این وجود اطلاعات منتشر شده از آن حکایت دارد که شمار افراد مبتلا به کرونا در جهان عرب همچنان رو به افزایش است.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تعدادی از کشورها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مرزهای خود را بستند و دولت ها نیز گرد هم آمدن در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کردند و مدارس را بستند و پروازهای مسافربری را تعطیل کردند.

آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که این ویروس در ۱۵۸ کشور جهان انتشار یافته است و شمار افراد مبتلا به آن تقریبا به ۱۷۰ هزار نفر رسیده است و شمار افراد متوفی در اثر آن به ۶ هزار نفر رسیده است که ۳.۷% افراد مبتلا را تشکیل می دهند.

آمار رسمی نشان می دهد که تا کنون ۷۶ هزار نفر از این بیماری رهایی یافته اند که تقریبا ۴۷ درصد افراد مبتلا را تشکیل می دهند.

چین علیرغم کاهش یافتن تعداد افراد مبتلا در آن همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر قرار دارد و به دنبال آن به ترتیب ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان، فرانسه و آمریکا قرار گرفته اند.

آخرین آمار مربوط به بحران کرونا در کشورهای عربی از این قرار است:

مغرب

مقامات مغرب تصمیم گرفتند تمام پروازهای هوایی بین المللی مسافربری از مبدا و به مقصد این کشور را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآورند.

وزارت بهداشت این کشور ۱۱ مورد جدید را به ثبت رسانده و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا در مغرب به ۲۸ نفر رسید و علاوه بر آن یک نفر نیز درگذشت .

قطر

مقامات قطر یکشنبه تصمیم گرفتند تا تمامی پروازهای مسافربری این کشور را از چهارشنبه آینده به حال تعلیق درآورند. البته پروازهای باربری و ترانزیت از این امر مستثنی شده اند. همچنین تصمیم گرفته شد تا وسایل حمل و نقل عمومی متوقف شود.

قطر در روز یکشنبه ۶۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به طور کلی به ۴۰۱ تن رسید و تا کنون هیچ کس در اثر این بیماری از دنیا نرفته است.

موریتانی

مقامات این کشور توقف تمامی پروازها به مقصد این کشور از سه شنبه آینده را اعلام کرد.

امارات

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که با ثبت ۱۲ مورد جدید شمار افراد مبتلا به ۹۸ نفر رسیده است.

مصر

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که با ثبت ۱۶ مورد جدید شمار افراد مبتلا به ۱۲۶ نفر رسیده است.

روزنامه گاردین به نقل از یک پژوهش پزشکی کانادایی اظهار داشت که شمار افراد مبتلا در مصر بیش از ۱۹ هزار نفر تخمین زده می شود.

سودان

وزارت آموزش عالی سودان اعلام کرد که تحصیل در مراکز آموزش عالی به مدت یک ماه به حال تعلیق درآمد.

لیبی

موسسه اوقاف لیبی اعلام کرد که برقراری نمازهای جماعت و جمعه در مساجد از نماز مغرب امروز دوشنبه متوقف خواهد شد.

عمان

مقامات عمان ورود غیر عمانی ها به سرزمین خود از تمامی گذرگاه های زمینی ، دریایی و هوایی به استثنای شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را از فردا سه شنبه به حال تعلیق درآوردند.

دولت همچنین دستور داد نمازهای جمعه به حال تعلیق درآید و برگزاری مناسبت های اجتماعی همچون مراسم عروسی و تشییع جنازه را ممنوع اعلام کرد و بوستان ها را بست.

عمان با ثبت یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار افراد مبتلا در این کشور به ۲۲ نفر بالغ گردید.

عراق

دولت عراق به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تمامی پروازها به مبدا و مقصد فرودگاه بغداد را از فردا سه شنبه تا ۲۴ ماه مارس جاری به حال تعلیق درآورد و همچنین رفت و آمد در طی مدت یاد شده در پایتخت را ممنوع اعلام کرد.

تا کنون دستکم ۱۲۴ مورد ابتلا به کرونا در عراق به ثبت رسیده که در این میان ده نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

عربستان

مقامات سعودی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمامی مراکز تجاری ، رستوران ها ، قهوه خانه ها ، بوستان ها و تفرجگاه ها را تعطیل اعلام کردند اما در این میان مراکز خرید و فروش ارزاق عمومی و داروخانه ها و پیک های بادپا را از این امر مستثنی نمودند.

عربستان از ثبت ۱۵ مورد جدید خبر داد و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۱۸ نفر رسید.

خبرگزاری رسمی سعودی خاطرنشان کرد که دولت تصمیم گرفت تا حضور در تمامی مراکز دولتی را به مدت ۱۶ روز به استثنای بخش های بهداشتی و مراکز نظامی و انتظامی به حال تعلیق درآورد.

کویت

دولت کویت با اتخاذ اقدامات جدید تمامی مراکز تجاری و خرید و فروش و آرایشگاه های مردانه و زنانه را بست .

اردن

اردن ۱۲ مورد جدید از جمله چهار توریست فرانسوی را به ثبت رساند و مقامات این کشور تمامی پروازها را از فردا سه شنبه متوقف کردند.

الجزایر

چهارمین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در الجزایر و همچنین سه مورد جدید ابتلا به این ویروس به ثبت رسید و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به ۴۸ نفر رسید.

تلویزیون رسمی این کشور اعلام کرد که از فردا سه شنبه تمامی پروازها به فرانسه به حال تعلیق درخواهد آمد.

لبنان

شورای عالی دفاع لبنان پس از اعلام حالت فوق العاده از سوی مقامات این کشور برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در لبنان بسیج عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها