توطئه جدید صهیونیست ها

آغاز ساخت دیوار سیمانی با هدف ایجاد ارتباط بین شهرک های صهیونیست نشین

آغاز ساخت دیوار سیمانی با هدف ایجاد ارتباط بین شهرک های صهیونیست نشین
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 22:21

مقامات رژیم صهیونیست ساخت دیواری سیمانی را در جنوب شرق قدس اشغالی با هدف فراهم کردن زمینه ایجاد خیابانی برای برقراری ارتباط میان شهرک های صهیونیست نشین آغاز کرده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

این دیوار سیمانی، مناطق فلسطینی نشین شیخ سعد و صور باهر را با اینکه در استان قدس هستند، از هم جدا می کند.

"راسم عبیدات" فعال و تحلیلگر سیاسی از منطقه جبل المکبر گفت: بلدوزرهای وابسته به ارتش رژیم اسرائیل در منطقه جبل المکبر ، ساخت این دیوار نژادپرستانه را آغاز کرده اند.

وی افزود: این اقدام زمینه ساز ایجاد ارتباط میان شهرک های صهیونیست نشین "گیلو" و "جفعات همتوس" و "هار حوماه" در جنوب شهر قدس است و آن ها را از شهر بیت لحم و جنوب کرانه باختری جدا می کند.

وی با بیان اینکه این اقدام در چارچوب یهودی سازی قدس صورت می گیرد، گفت که رژیم اشغالگر درصدد بهره برداری سیاسی از معامله قرن و در نتیجه، قانونی جلوه دادن کار الحاق بخش وسیعی از اراضی فلسطینی را با جمعیت کمتر است.

کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل در ماه های اخیر، با تصویب ساخت هزاران واحد مسکونی برای شهرک نشینان صهیونیست، عملیات شهرک سازی در قدس اشغالی را تسریع بخشیده است.

طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آنرا در ژانویه گذشته اعلام کرد، با مخالفت فلسطینی ها مواجه شده است.

این طرح، قدس را با دو بخش شرقی و غربی آن، پایتخت رژیم جعلی " اسرائیل " به شمار می آورد.

فلسطینی ها بر این مساله پافشاری می ورزند که قدس شرقی که رژیم اسرائیل "آنرا در سال 1967 اشغال کرد، پایتخت کشور مستقل فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها