بن سلمان نشریه اتلانتیک آمریکا را خریده است؟

بن سلمان نشریه اتلانتیک آمریکا را خریده است؟
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 19:56

خبر:

امروز العربیه سعودی مطلبی را علیه جمهوری اسلامی ایران و رهبری نقل کرده است و برگزار نشدن مراسم سخنرانی ایشان در مشهد را دلیل ابتلای ایشان به ویروس کرونا اعلام کرده است.

تحلیل:

- در دشمنی حکام سعودی و بویژه بن سلمان با ایران و در تبعیت از آمریکا هیچ کس شبهه ای ندارد. در عین حال توسل به مطلبی از یک رسانه امریکایی برای انتقال ادعایی اینچنین مضحک قبل از هر چیز نشانگر آن است که رسانه های بن سلمانی اساساً هیچ اعتبار و اعتمادی برای خود نزد مخاطب قائل نیستند و لذا به چنین رویکرد نخ نما و بی تاثیری روی آورده اند که درسایه توسل به رسانه های دیگر درمقام دشمنی با ایران برایند و به تعبیری با استفاده از آنها نسبت به ایران و بویژه رهبری ان عقده گشایی کنند.

- دور از ذهن نیست که العربیه و حکومت سعودی با پرداخت پول به این نشریه آمریکایی خواستار درج چنین مطلبی شده باشد و پس از انتشار آن به بازنشر آن مبادرت کرده باشد.

- دلیل این مساله آن است که ادبیات کینه ورزانه رایج وخطوط تبلیغی متداول دراین مقاله اتلانیک دقیقا برگردان سیاستهای تبلیغی دستگاههای رسانه ای سعودی علیه ایران است و در عمل واگویه آرزوهای خام بن سلمان و حکومت سلمانی نسبت به ایران است.

-نکته جالب توجه آنکه در روزهای آغازین بحران کرونا و بمنظور حفظ سلامتی مردم مراسم سخنرانی رهبری ایران درمشهد ملغی اعلام شد و البته و پس از آن رهبری در مراسم مختلف و از جمله در روز درختکاری و همچنین اعلام تشکر از کادر درمانی کشور و... حاضر شده اند.

- در بی اطلاعی نویسنده آتلانیک از اوضاع ایران و سفارشی بودن مقاله او همین بس که وی اساسا چند روزی تحمل نکرده است تا باورپذیر کردن ادعایش را پس از پیام نوروزی رهبری که در لحظه تحویل سال رسانه ای می‌شود مشاهده کند و سپس این ادعای سخیف وسراسر کذب را مطرح کند. معنای دیگر این مساله آن است که رسانه های بن سلمانی هم تحمل این چند روز را نداشته اند و نگران از فوت فرصت، نویسنده مقاله و نشریه مذکور را وادار به انتشار این داستان مضحک کرده اند.

پربیننده ترین خبرها