"اطلاع قبلی آمریکا" از حکم دادگاه نظامی لبنان درباره جاسوس صهیونیست

چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 22:33

منابع آگاه با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها از حکم دادگاه نظامی درباره جاسوس صهیونیست اطلاع قبلی داشتند، از اقدام دولت واشنگتن به اعزام هواپیمایی خصوصی برای خارج کردن وی از لبنان و انتقالش به ایرلند خبر دادند.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، منابع مطلع به تلویزیون "المنار" اعلام کردند که مقام‌های آمریکایی یک روز قبل از صدور حکم دادگاه نظامی لبنان درباره "عامر الفاخوری"، هواپیمایی خصوصی برای او رزور کرده بودند و قرار بود که این هواپیما عصر سه‌شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی "بیروت" شده و همان شب فرودگاه را به مقصد ایرلند ترک کند. این بدان معناست که آمریکایی‌ها از موعد صدور حکم دادگاه نظامی و محتوای آن مطلع بودند.

منابع مذکور افزودند، بعد از آنکه "احمد مزهر" قاضی امور فوری در "نبطیه" دستور ممنوع‌الخروجی الفاخوری به مدت 2 ماه را صادر کرد، آمریکایی‌ها مراجع رسمی در لبنان را تحت فشار گذاشتند تا الفاخوری را از این کشور خارج کنند ولی به دلیل اصرار دستگاه امنیت عمومی لبنان به اجرای حکم قاضی دادگاه، هواپیما وارد فرودگاه نشد.

الفاخوری اصلیتی لبنانی دارد اما دارای تابعیت آمریکایی است و متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هنگام اشغال لبنان نیز هست؛ او بر روند شکنجه زندانیان در بازداشت‌گاه" الخیام" در جنوب لبنان نظارت داشته است و به "قصاب الخیام" مشهور است.

شهریورماه گذشته عامر الفاخوری که به آمریکا متواری شده بود، پس از بازگشت به لبنان بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها