رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران:

تعداد مراجعات کرونایی به مراکز درمانی استان تهران رو به کاهش است

تعداد مراجعات کرونایی به مراکز درمانی استان تهران رو به کاهش است
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 14:03

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران گفت: در شرایط کنونی نیاز به قرنطینه سازی معکوس و جلوگیری از سفر افراد آلوده داریم و دولت باید در این راستا اقدام کند.

العالم - ایران / علمی

علیرضا زالی پیش از ظهر پنج شنبه در ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا استان تهران که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های متفاوت تهران در کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: تهران بالاترین جمعیت کشور و بیشترین تراکم و بیشترین میزان خدمات درمانی را در اختیار دارد.

وی همچنین ادامه داد: شهرهای اطراف تهران از زیرساخت‌های کمی برخوردار هستند که این موضوع در کنار وجود اتباع بیگانه و بیش از یک میلیون جمعیت شناور شرایط را بسیار متفاوت از سایر استان‌ها می‌کند.

کاهش مراجعات کرونایی به مراکز درمانی استان تهران

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های استانی در مقابله با این بیماری افزود: طبق آمارهای اعلام شده تعداد تخت‌ها در دستگاه‌های مختلف در استان تهران ۲۹ هزار و ۷۰۰ تخت است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۰۰ هزار تخت سهم دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱۰۰ تخت سهم نیروهای مسلح و ۲ هزار و ۶۰۰ تخت سهم تأمین اجتماعی است.

زالی سپس با اشاره به الگوی متفاوت استان تهران تصریح کرد: در طول هفته گذشته به یک الگوی متفاوت در استان رسیدیم که تعداد مراجعات در حال کاهش است که این امر ناشی از فرا رسیدن تعطیلات و خروج طیف وسیعی از جمعیت از تهران است و از سوی دیگر طبق رصد شاخص رشد اشغال تخت‌های بیمارستانی را نشان می‌دهد که اکنون بخش بیشتری از شهروندان تهرانی در حال بستری هستند و با توجه به این ارزیابی‌ها ۴ هزار و ۹۰۰ تخت ویژه در استان پیش بینی شده است.

دولت تجربه موفق کشورهای دیگر را احصا کند

وی با تاکید بر اتخاذ یک راهبرد تمام عیار و همه جانبه گفت: به دلیل اپیدمی و فراز و نشیب‌های این بیماری در ماه‌های آینده ما به یک برنامه همه جانبه با مختصات استانی نیازمندیم که در آن کاریزمای استانی ارتقا پیدا کند تا با افزایش ظرفیت استانی بتوان قدرت کنترل این بیماری را بیشتر کرد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران ادامه داد: علاوه بر این مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به سرعت رئوس تجربه موفق کشورهای دیگر را احصا کند.

زالی با تاکید بر قرنطینه سازی معکوس خاطرنشان کرد: قرنطینه در سطح جهانی دارای ۴ سطح است و هرچند شاید امکان قرنطینه طولانی به دلیل نیازمندی‌های ویژه آن وجود نداشته باشد اما در شرایط کنونی می‌توان از قرنطینه سازی معکوس استفاده کرد به این صورت که افراد آلوده وارد این سفرها نشوند و دولت باید در این راستا اقدام کند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها