پیام گانتس به "لیکود": هیچ دولتی در کار نخواهد بود

پیام گانتس به
شنبه 2 فروردين 1399 - 09:37

رهبران ائتلاف "آبی- سفید" طی نشستی در تل‌آویو درباره آخرین تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "بنی گانتس"، "یائیر لاپید"، "بوگی یعالون" و "گابی اشکنازی" عصر دیروز در نشستی در تل‌آویو آخرین تحولات در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مسئولان این ائتلاف در پایان نشست اعلام کردند که این رقیب سیاسی‌شان یعنی حزب لیکود است که مدعی فروپاشی این ائتلاف شده، و این ادعاها کاملا بی‌اساس است.

آنها افزودند که برای تشکیل دولت وحدت به ریاست گانتس تلاش خواهند کرد.

گانتس، رهبر ائتلاف" آبی- سفید" نیز در پیامی به لیکود به ریاست "بنیامین نتانیاهو"، گفته است: "تا زمانی‌که کنست پارلمان رژیم صهیونیستی در حال تعلیق باشد هیچ دولتی در کار نخواهد بود."

گانتس در این بیانیه افزوده است: "رهبران ائتلاف آبی- سفید امیدوارند که دادگاه عالی( رژیم صهیونیستی) دستور بازگشایی کنست را صادر خواهد کرد و از هرگونه تلاش‌ها که به اسرائیل برای مقابله با ویروس کرونا کمک کند، پشتیبانی خواهد کرد."

"یولی ادلشتاین" رئیس کنست، که از اعضای لیکود است، به دلایل عقده‌های سیاسی تل‌آویو و نیز شیوع ویروس کرونا ازسرگیری فعالیت‌های کنست را رد می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نیز پیشتر دادگاه‌ها را به دلیل کرونا تعطیل اعلام کرده است. طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، نتانیاهو احتمال تعطیلی کنست را در چارچوب مقررات اضطراری به منظور مقابله با کرونا، بررسی کرده است.

پربیننده ترین خبرها