رسانه های سعودی آمار واقعی کشته شدگان کرونا در ایران را اعلام کردند!!! + تصاویر

رسانه های سعودی آمار واقعی کشته شدگان کرونا در ایران را اعلام کردند!!! + تصاویر
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 18:29

العالم _ عربستان سعودی

خبر:

رسانه های سعودی مدعی شدند آمار تلفات کرونا در ایران به مرز 4000 نفر رسیده است.

تحلیل:

-العربیه و الحدث دو رسانه معروف و البته ناکام بن سلمان در کنار سایر رسانه های بن سلمانی در آخرین صحنه جنگ علیه مردم ایران امروز آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ایران را نادرست معرفی کردند و تعداد 3713 کشته مبتلا به کرونا را رقم دقیق تلفات کرونایی معرفی کردند. نکته جالب توجه در این خصوص اعلام منبع خبری است که این رسانه های سعودی به آن توسل جسته اند یعنی "ایران اینترنشنال". این رسانه پیش از این با بودجه هنگفت دربار سعودی و به زبان فارسی تاسیس شده و البته بدیهی است که ارقامی این چنین عجیب و غریب ارائه کند.

-عجیب تر از اعلام ایران اینترنشنال اینکه رسانه های بن سلمانی برای باور پذیر کردن ادعاهایشان به این رسانه فارسی زبان سعودی که اساسا در ایران هیچ جایگاهی ندارد متوسل شده اند. البته این رفتار رسانه های سعودی اصلا دور از ذهن نبود چرا که چند روز پیش هم با درج مقاله ای در نشریه امریکایی "اتلانتیک" از احتمال مبتلا شدن رهبری ایران به کرونا سخن گفته بودند و پس از آن و در سطحی وسیع برای باور پذیر نشان دادن این ادعا به انتشار پر حجم آن در رسانه های بن سلمانی روی اورده بودند. این درحالی است که تنها بعد از دو روز از درج آن مقاله و در لحظه تحویل سال ارائه پیام رهبری به مردم ایران بطلان این ادعا را ثابت کرد. هر چند آن تجربه ناکام درس عبرت نشد و مجددا و در قالب امار تلفات کرونا در ایران مسیر بی حاصل قبل پیموده شد. پیش از این و با شروع بلای جهانگیر کرونا رسانه های سعودی کوشیدند تا عامل اشاعه این ویروس در منطقه وحتی جهان را ایران معرفی کنند که با گذر زمان جمله این تبلیغات سو واقعیت خود را نشان داد.

-از افتخارات حکومت ایران شفافیت در اطلاع رسانی است و در این شفافیت همین بس که در شب برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد دو نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده اند و پس از آن بشکل روزانه امار مبتلایان، درگذشتگان و شفایافتگان از آن اعلام شد. رسانه های سعودی از آن جهت که شد یا مشمول سانسور هستند بدیهی است که از چنین امری عاجزند.

- از رسانه های بن سلمانی انتظار اطلاع رسانی شفاف درخصوص کرونا مطلقا وجود ندارد چرا که برگردن انها پاسخگویی به سوالاتی مهم تر مانند سکونشان در مقابل تحقیرهای ملک سلمان از سوی ترامپ، آسیب های حمله های یمنی ها به آرامکو، عقب نشینی های مکرر درجبهه های نبرد با یمن، دستگیری شاهزادگان معروف سعودی و... همچنان سنگینی می کند.

پربیننده ترین خبرها