اهالی روستایی در شمال شرق سوریه مانع عبور نیروهای آمریکایی شدند

اهالی روستایی در شمال شرق سوریه مانع عبور نیروهای آمریکایی شدند
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 18:54

اهالی روستای «هامو» در حومه شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه همگام با نیروهای ارتش سوریه مستقر در این روستا روز دوشنبه مانع از ورود نیروهای آمریکایی شدند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

العالم - سوریه

خبرگزاری سوریه ( سانا ) روز دوشنبه گزارش داد که نیروهای تروریست آمریکایی در قالب کاروانی متشکل از ۱۱ وسیله نقلیه و خودروی زرهی قصد عبور از روستای هامو را داشتند که مردم این روستا همراه با نیروهای ارتش سوریه ضمن جلوگیری از ورود آنها، نیروهای نظامی آمریکا را مجبور به عقب نشینی از این منطقه کردند.

مناطقی از شمال شرق سوریه از جمله شرق فرات در گذشته شاهد تردد نیروهای آمریکایی بوده است که اعتراض و راهپیمایی ساکنان منطقه را به همراه داشته است.

در پی این اعتراض‌ها دهها نفر از ساکنان غیر نظامی در این منطقه توسط سازمان «قسد» که از حمایت آمریکا برخوردار است کشته و زخمی شده‌اند.

قامشلی شهری کردنشین در شمال شرقی ترین نقطه سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و عراق است.

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که با بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین المللی بود.

در سال گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور است سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک های نظامی و آموزشی به تروریست ها ارایه کرده است.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها