کرونا در اروپا | مرگبارترین روز اسپانیا رقم خورد/ حدود ۸۰۰۰ مبتلای جدید و ۶۰ فوتی در آلمان ثبت شد

کرونا در اروپا | مرگبارترین روز اسپانیا رقم خورد/ حدود ۸۰۰۰ مبتلای جدید و ۶۰ فوتی در آلمان ثبت شد
جمعه 8 فروردين 1399 - 15:35

وضعیت شیوع ویروس جدید کرونا در اسپانیا همچنان رو به وخیم شدن است و طی یک روز گذشته بیش از هفت هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند.

العالم - اروپا

علی‌رغم تدابیر سفت‌وسخت پیشگیرانه درمانی که در اسپانیا برقرار شده، آمار مبتلایان به بیماری «کووید۱۹» در این کشور با شیب تند صعودی در حال افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۸۷۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون ۷۶۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۶۴۰۵۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۴۸۵۸ تن افزایش یافت.

پایگاه خبری «بلومبرگ» نیز گزارش داد که رئیس ستاد کل ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.

پیشتر گزارش شده بود نظامیان اسپانیایی، سالخوردگان مشکوک به کرونا را دیده‌اند که در خانه‌های سالمندان رها شده و بعضی از آنها نیز فوت کرده‌اند.

از سوی دیگر تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در آلمان شاهد افزایش ۷۹۶۶ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۴۷۲۷۸ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۵۹ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۲۸۱ نفر افزایش پیدا کرد.

پیشتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیش‌بینی کرده بود، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور (بیش از ۵۰ میلیون نفر) در مقطعی به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها