نیروهای آمریکایی پایگاه‌های استان نینوا را تحویل ارتش عراق دادند

نیروهای آمریکایی پایگاه‌های استان نینوا را تحویل ارتش عراق دادند
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 16:03

نیروهای آمریکایی یک روز پس از عقب‌نشینی از پایگاه «کی وان» در «کرکوک»، مقرهای خود را نیز در استان «نینوا» تخلیه و تحویل ارتش عراق دادند.

العالم- عراق

به گزارش رسانه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی امروز (دوشنبه) مقر خود را در کاخ های ریاست جمهوری شهر «موصل» به نیروهای عراقی واگذار کردند.

کمیته رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای نوشت که به دنبال گفت و گوها بین دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی، امروز یک سایت که توسط این نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه استان نینوا اشغال شده بود را پس از انصراف ائتلاف بین‌المللی به ارتش عراق بازگردانده شد.

ائتلاف همچنین متعهد شد که دیگر سایت‌هایی که در پایگاه‌های نظامی و اردوگاه‌ها اشغال کرده است را به نیروهای عراقی بازگرداند.

بر این اساس، ائتلاف بین‌المللی علیه «داعش» دیروز نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف بین‌المللی در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند.

کارگروه مشترک ائتلاف بین‌المللی اضافه کرد که خروج این نیروها هیچ ارتباطی با حمله‌های اخیر موشکی و راکتی به پایگاه‌های ائتلاف در عراق ندارد.

پارلمان عراق پنجم ژانویه گذشته در نشستی فوق‌العاده با حضور «عادل عبدالمهدی» به خروج اشغالگران از این کشور رای داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها