اسپانیا خواستار افزایش بودجه اتحادیه اروپا علیه کرونا شد

اسپانیا خواستار افزایش بودجه اتحادیه اروپا علیه کرونا شد
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 12:03

وزیر خارجه اسپانیا روز سه‌شنبه پیشنهاد کرد که «اتحادیه اروپا» بودجه اختصاص یافته برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» را افزایش دهد.

العالم - اروپا

رسانه‌های غربی از مادرید گزارش دادند، «آرانچا گونسالس» در گفت و گو با یک شبکه رادیویی فرانسه عنوان کرد: شاید بودجه اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باید افزایش یابد .

وی خاطر نشان کرد، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا اقداماتی را برای مهار شیوع کرونا در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما لازم است اقدامات بیشتری در این راستا انجام شود و هماهنگی و همبستگی بیشتری میان کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد شود.

این پیشنهاد وزیر خارحه اسپانیا در حالی مطرح شده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به نزدیک به ۸۹ هزار نفر و شمار فوتی‌ها به ۷۱۷۶ نفر رسیده است.

شرایط شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن در اسپانیا و ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا بحرانی‌تر گزارش شده است.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از دو هفته پیش وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و مردم باید تا ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) از خانه خود خارج نشده و در قرنطینه بمانند.

این کشور با ۴۷ میلیون نفر جمعیت، خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید نیازهای ضروری، دارو یا رفتن سر کار (مشاغل ضروری) منع و دستور بستن همه اماکن غیرضروری را صادر کرد.

همچنین محدودیت‌های گسترده‌ای بر تردد شهروندان اجرا و اعلام شده که رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و باشگاه‌های شبانه بسته شوند؛ در عین حال از مردم خواسته شده سفرها را به ویژه تردد میان شهرها کاهش دهند.

دولت اسپانیا همه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی را چند روز پیش از اعلام وضعیت فوق‌العاده تعطیل کرد.

این کشور همه موزه‌ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه‌ها را بسته و رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند برای تحویل غذا در خانه مشتریان فعالیت کنند.

مراکز ضروری همچون بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و بانک‌ها باز هستند.

تاکنون بیش از ۷۸۵ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۷ هزار فوتی گزارش شده و از شمار مبتلایان نزدیک به ۱۶۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها