جزئیات توافق غافلگیر کننده نتانیاهو و گانتس درباره کابینه

جزئیات توافق غافلگیر کننده نتانیاهو و گانتس درباره کابینه
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 12:19

مدیر مرکز مطالعات قدس درباره توافق غیر منتظره گانتس و نتانیاهو درباره تشکیل کابینه، اظهار داشت بعد از اننتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، حزب "آبی- سفید" معتقد بود که گانتس قادر به تشکیل دولت اقلیت نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

"عماد ابو عواد" رئیس مطالعات قدس در گفت‌وگو با العالم، اظهار داشت پیش از توافق گانتس با نتانیاهو، سه کانال تماس میان این دو شخصیت صهیونیستی وجود داشت که نخست خارجی و از طریق مشاوران اقتصادی گانتس و مشاوران نتانیاهو بود. کانال دوم، که بیشترین تاثیر را دارد، "اشکناری" مَرد گانتس در حزب "آبی- سفید"، و سومین کانال نیز "اریه درعی" رهبر حزب "شاس" بود که به نتانیاهو بسیار وفادار است.

ابو عواد خاطرنشان کرد، گانتس به تازگی به این نتیجه رسیده است که حکومتی تشکیل نمی‌شود و لیکود نیز به برگزاری دور چهارم انتخابات تهدید می‌کند؛ لذا این مساله مهم دور از ذهن نیست که انتخابات چهارم به معنای فروپاشی حزب" آبی- سفید" و عقب افتادن وی در نظرسنجی‌ها و در نتیجه پایان عمر سیاسی او خواهد بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد، نتانیاهو طی ماه‌های آینده همان رویکرد سیاسی را دنبال خواهد کرد و سعی خواهد کرد از عدالت و محاکمه فرار کند و قوانینی را اعمال خواهد کرد که حضور وی در قدرت را به مدت یک و نیم سال بدون محاکمه یا وضع قوانینی علیه او در داخل کنست( پارلمان رژیم صهیونیستی) تضمین کند.

به گفته ابو عواد، نتانیاهو اصرار می‌کند که رئیس کنست از اعضای حزب "لیکود" باشد و این امر در ماه‌های آینده اتفاق می‌‌افتد، و او تلاش خواهد کرد اشکنازی و گانتس را از صحنه سیاسی حذف کند.

پربیننده ترین خبرها