مقاومت جانانه ای که آل سعود را به تعقل واداشت

مقاومت جانانه ای که آل سعود را به تعقل واداشت
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 21:33

گفت وگوی اخیر محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن با روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نشانه عاقل شدن آل سعود در برخورد با انصارالله، کمیته های مردمی و ارتش یمن است.

العالمیمن

محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن در این مصاحبه گفت که به انصارالله گفتیم اقدام ما در زمینه بمباران صنعا نه به خاطر افزیش تنش با این گروه بلکه در پاسخ به حملات موشکی آنان انجام شده است.

این نوع سخن گفتن از سوی آل سعود مغرور و از خود راضی عجیب است چرا که نشان داد کمیته های مردمی و ارتش یمن با پایداری افسانه ای خود توانستند غرور این خاندان را در هم شکسته و کاری کنند که عربستان سعودی مجبور شود از این پس با احترام با مردم یمن سخن بگوید.

سخن آل جابر پس از تهدیدهای انصارالله و ارتش یمن بیان شد که در آن گفته بودند درسی فراموش نشدنی به عربستان سعودی در پاسخ به حمله ددمنشانه ریاض به صنعا، صعده و الحدیده خواهند داد.

آل سعود از این تهدید بسیار ترسید چرا که مردم یمن تاکنون ثابت کرده اند هر چه بگویند را عملی خواهند کرد و به اصطلاح مرد عمل هستند و قادرند سناریوی آرامکو را مجددا تکرار کنند.

سفیر سعودی همچنین گفت که کشورش از هنگام حمله به آرامکو به طور روزمره با انصارالله گفت و گو می کند ، ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا نیز گفت و گو میان انصارالله و عربستان سعودی از طریق میانجیگران برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را تایید کرد اما بر خلاف سفیر سعودی نگفت که این گفت وگوها روزمره است.

انصارالله از ابتدای شروع جنگ، همواره به عربستان سعودی پیشنهاد می داد که بهتر است جنگ یمن، متوقف و صلح در یمن برقرار شود اما ریاض و ابوظبی این موضع را ناشی از ضعف این گروه و مردم یمن می دانستند که به همین دلیل به حمله به انصارالله و مردم یمن ادامه دادند به این امید که شاید این گروه و مردم تسلیم شوند اما هرگز چنین نشد و جنگ شش سال ادامه یافت، این بار نیز انصارالله خواستار صلح شده اما نه از موضع ضعف بلکه از موضع قدرت چرا که ارتش یمن و انصارالله اینک نزدیک دروازه های مأرب هستند و مانند الجوف، این منطقه را نیز آزاد خواهند کرد.

این بار آل سعود باید از فرصت به دست آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و این جنگ بیهوده را متوقف کند، جنگی که استمرار آن فقط به نفع رژیم صهیونیستی و سوداگران جنگ در آمریکاست، آل سعود باید از لحن زورگویانه خود با مردم یمن دست بردارد و با تعقل به این جنگ مصیبت بار پایان دهد و قبل از آنکه دیر شود، منابع ملی، آبرو، اقتصاد، امنیت و ثبات خود را از شر توطئه های آمریکایی صهیونیستی نجات دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها