فضل الله:دخالت آمریکا در عزل‌ونصب‌های بانک مرکزی لبنان نقض حاکمیت ملی است

فضل الله:دخالت آمریکا در عزل‌ونصب‌های بانک مرکزی لبنان نقض حاکمیت ملی است
شنبه 16 فروردين 1399 - 19:09

عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان تلاش سفیر آمریکا برای تحمیل نظرات خود در عزل و نصب مسئولان بانک مرکزی این کشور را نقض آشکار حاکمیت لبنان و کرامت ملی آن خواند.

العالم - لبنان

«حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» تلاش آمریکا برای تحمیل کاندیدای مورد نظر خود در پست‌های دولتی را محکوم کرد.

فضل‌الله گفت که سفیر آمریکا در بیروت با مقامات رسمی لبنان دیدار و بدون هیچ تعارفی کاندیدای آمریکا برای تصدی منصب معاونت رئیس بانک مرکزی لبنان را اعلام می‌کند و از دولت می‌خواهد که از اختیارات و سهم خود در اداره امور مالی و پولی کشور استفاده کرده و این نامزد را به عنوان معاون تعیین کند، امری که نقض آشکار حاکمیت لبنان و کرامت ملی آن است.

طبق گزارش شبکه المنار، فضل‌الله تأکید کرد که تلاش آمریکا برای تحمیل کارکنان دولت بر لبنانی‌ها نمونه آشکار دخالت در امور حاکمیتی لبنان است.

این نماینده پارلمان لبنان ضمن محکوم کردن این دخالت آشکار و مردود آمریکا، از دولت خواست تا با این نقض حاکمیت ملی مقابله کند.

وی همچنین بر حق قانونی دولت در عزل و نصب‌ها و ضرورت اجرای این وظیفه بر اساس معیارهای ملی با اتکا به سازوکار شفاف و روشن بر اساس اصل برابری فرصت‌ها برای همه افراد شایسته، تأکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها