لبنان بار دیگر از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد

لبنان بار دیگر از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد
جمعه 15 فروردين 1399 - 07:55

وزارت خارجه لبنان در پی تجاوز روز سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی و حاکمیت این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری "لبنان ۲۴" وزارت امور خارجه این کشور پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اظهار کرد: "این وزارتخانه به دلیل نقض حاکمیت لبنان توسط سه هواپیمای اسرائیلی که از خاک لبنان برای حمله به مواضعی در سوریه استفاده کرده‌اند شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد که نقض حریم هوایی این کشور، تهدیدی برای امنیت شهروندان آن به شمار می‌آید و در شرایطی پیش آمده است که تمام جهان با تهدید بسیار جدی شیوع ویروس کرونا و عواقب آن روبروست.

لبنان از شورای امنیت خواست که به نقض مکرر اسرائیل پایان دهد، چرا که دولت تل‌آویو روزانه از زمین، هوا و دریا حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

شکایت دولت بیروت از رژیم صهیونیستی پس ازآن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض حاکمیت لبنان، سه‌شنبه شب به مواضعی در شهر حمص سوریه حمله کردند، هرچند که با سد محکم پدافند دفاعی ارتش دمشق روبرو شدند.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی، دومین شکایت این کشور از تل‌آویو در کمتر از یک ماه گذشته است، دولت بیروت ۱۶ اسفندماه نیز در اعتراض به نقض‌ مکرر حریم هوایی‌اش توسط رژیم نامشروع اسرائیل به این نهاد بین‌المللی شکایت کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها