محدودیت شدید تحرکات تفنگداران ترکیه در سوریه به خاطر کرونا

محدودیت شدید تحرکات تفنگداران ترکیه در سوریه به خاطر کرونا
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 05:08

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب از اعمال محدودیت‌های گسترده در جابجایی و تحرک نیروهای این کشور در مناطق جنگی در سوریه در سایه بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش تارنمای روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم"، "اولجاری دنیزیر" سخنگوی وزارت دفاع ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: همه نیروهای مستقر در مناطق عملیات نظامی در خاک سوریه تنها با اجازه فرمانده ارتش ترکیه اجازه ورود و خروج به سوریه را دارند.

وی افزود: تحرکات افراد شخصی و نیروهای مسلح ترکیه به جز در موارد ضروری به کم‌ترین حد کاهش می‌یابد.

دنیزیر همچنین تصریح کرد، ترکیه با هماهنگی تمام مراجع ذیربط و در چارچوب مبارزه با شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی همچنین از تشکیل یک ستاد مبارزه با کووید-۱۹ در وزارت دفاع ترکیه خبر داد و گفت که این مرکز در طول شبانه روز فعال خواهد بود و کار برنامه‌ریزی، هماهنگی ومدیریت را [در این خصوص] برعهده خواهد داشت.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه افزود،‌ تدابیر پیشگیرانه‌ای که برای جلوگیری از شیوع کرونا در میان نیروهای ترکیه‌ای بویژه کسانی که خارج از این کشور حضور دارند، گرفته شده است که از جمله می‌توان به کاهش جابجایی نیروها و رعایت فاصله اجتماعی میان نظامیان در تمامی سطوح اشاره کرد.

این اقدام ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور روز یکشنبه از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت.

براساس گزارش وزارت بهداشت ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش کرونای سه هزار و ۱۳۵نفر دیگر مثبت شد. در مجموع ۲۷ هزار و ۶۹ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

همچنین شمار درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا در این کشور به ۵۷۴ نفر رسید.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف کنترل بخشی از مناطق شمال سوریه را در اختیار گرفت و هزاران نظامی ترک همچنان در این مناطق حضور دارند.

نظامیان ترکیه در این مدت چندین عملیات را در سوریه انجام دادند که شامل عملیات "سپر فرات" (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) در استان حلب در شمال سوریه علیه گروهک تروریستی داعش و یگان‌های مدافع خلق، عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) در منطقه "عفرین"، عملیات "چشمه صلح" (۲۵مهرماه تا دوم آبان) در شمال شرق سوریه و عملیات "بهار صلح" بتازگی در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه و در حمایت از گروههای مسلح تروریست و علیه ارتش سوریه است.

پربیننده ترین خبرها