روسیه ده‌ها خودروی زرهی به شرق حلب فرستاد

روسیه ده‌ها خودروی زرهی به شرق حلب فرستاد
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 08:37

یک مقام نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که روسیه طبق تمایل این گروه ده‌ها دستگاه خودروی زرهی و نفربر را برای مقابله با عملیات احتمالی ترکیه در استان حلب به شرق این منطقه فرستاده است.

العالم - سوریه

نیروهای روسی مستقر در سوریه روز یکشنبه تجهیزاتی نظامی را به دو منطقه «منبج» و «عین العرب» در شرق استان حلب در شمال سوریه فرستادند، دو منطقه‌ای که تحت کنترل مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع محلی گزارش داد: ده‌ها خودروی زرهی و نفربرهای روسیه به منبج و عین العرب رسیدند تا حضور خود را در نزدیکی مرزهای ترکیه تقویت کنند.

یک مقام نظامی نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: «هدف از رسیدن این تجهیزات نظامی روسیه تقویت مواضع ارتش سوریه و روسیه در نزدیکی مناطق نفوذ ترکیه است به خصوص که حرف و حدیث‌ها از تصمیم آنکارا برای انجام یک عملیات نظامی در این منطقه حکایت دارد.

وی رسیدن تجهیزات نظامی روسیه به این دو منطقه را با اطلاع نیروهای دموکراتیک سوریه و تمایل آن دانست و گفت: «این تجهیزات یک هفته‌ای است که در حال رسیدن به منطقه است و همچنان هم این روند ادامه دارد».

نیروهای روسیه پایگاه‌های نظامی متعددی را در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه ایجاد کرده است که از مهم‌ترین آنها در دو فرودگاه الطبقه و القامشلی و همچنین در شهر عین عیسی در شمال شهر الرقه و در خطوط تماس میان نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوریه است.

روسیه همچنین در نقاط دیگری نزدیک منبج و عین العرب و شمال شرق شهر الرقه نیز مستقر است.

ترکیه در مقطع اخیر هزاران نفر از نیروهای گروه شبه نظامی ارتش ملی سوریه را برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در این منطقه آماده کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها