یک کشته و 7 مجروح در حمله جدید ائتلاف سعودی به یمن

یک کشته و 7 مجروح در حمله جدید ائتلاف سعودی به یمن
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 12:51

ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته با حمله به استان 'الحدیده' و دیگر استان‌های یمن ضمن شکستن مجدد آتش‌بس در این استان، یک شهروند یمنی را کشت و هفت تن را مجروح کرد.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی با حمله گسترده به چند استان یمنی از جمله «الحدیده» (غرب)، ضمن نقض آتش‌بس در این استان، یک تن را کشت و هفت تن دیگر را مجروح کرد.

در همین ارتباط، نیروهای ائتلاف سعودی، روز گذشته (دوشنبه)، پنج استان یمن را طی چند ساعت هدف حملات هوایی گسترده خود قرار دادند.

استان الحدیده مشمول توافق آتش‌بسی است که سال گذشته در سوئد به دست آمد. شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر ( ۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «انصار الله»، یک منبع امنیتی در ارتباط با تلفات جانی و خسارت‌های مالی وارده به استان الحدیده دی پی حملات ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد که نیروهای متجاوز ۹۰ بار آتش‌بس را نقض کردند که از جمله آن می‌توان به سه حمله به دیده‌بان «کیومتر۱۶»، ۳۴ حمله توپخانه‌ای و موشکی، ۵۲ حمله با تیراندازی اشاره کرد.

این منبع در ادامه با اشاره به برخی قربانیان حملات ائتلاف گفت که یک شهروند یمنی در ناحیه «الحالی» کشته و پنج تن دیگر در همین ناحیه زخمی شدند که سه تن آنها زن بودند و به شدت مجروح شدند.

منبع یادشده همچنین گزارش کرد که یک شهروند یمنی در ناحیه «عبس» استان «حجه» (شمال صنعاء) در پی حملات ائتلاف بشدت مجروح شده است.

ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر در حالی حملات هوایی خود علیه یمن را شدت بخشیده که در پاسخ به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در دنیا از آتش‌بس در یمن حمایت کرده بود؛ از همین رو دولت نجات ملی یمن تاکید کرده است که ایجاد آتش‌بس در یمن منوط به رفع محاصره و توقف تجاوز ائتلاف سعودی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها