خطر انتقال کرونا از اراضی اشغالی به ملت فلسطین با بازگشت 45 هزار کارگر فلسطینی

خطر انتقال کرونا از اراضی اشغالی به ملت فلسطین با بازگشت 45 هزار کارگر فلسطینی
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:21

در پی اعیاد یهود و تعطیلی چهل و پنج هزار کارگر فلسطینی، این افراد به منازل خود باز خواهند گشت. با توجه به شیوع گسترده کرونا در اراضی اشغالی، احتمال انتقال این ویروس به مردم فلسطین بسیار بالاست.

العالم - فلسطین اشغالی

اعضای کادر پزشکی فلسطین، پذیرای کارگران فلسطینی هستند که در اراضی اشغالی از کار خود تعطیل شده و در حال بازگشت به منازل خود هستند.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که این کارگران، به سبب اعیاد یهود، تعطیل شدند و با توجه به شیوع کرونا در اراضی اشغالی، بازگشتشان به فلسطین، خطرناک است.

کادر درمان فلسطین اما در حال ضدعفونی کردن کارگران هستند و به آنان سفارش کرده‌اند که تا چهارده روز در خانه بمانند و خارج نشوند.

به گزارش العربیه، بیشتر موارد ابتلا به کرونا که اخیرا در فلسطین، ثبت شده، به خاطر کارگران فلسطینی است که در اراضی اشغالی یا شهرک‌های صهیونیست‌نشین کار می‌کردند.

«کمال شخره» از مسئولان وزارت بهداشت فلسطین در رام الله گفت که تا ساعات آتی، نتیجه معاینه ۶۵۰ شهروند فلسطینی از اقصی نقاط کرانه باختری، اعلام خواهد شد.

شخره ابراز امیدواری کرد که نتایج آزمایش این افراد، منفی باشد که البته ۴۰۰ نمونه آزمایش قبلی در فلسطین، منفی گزارش شده است.

وی تأکید کرد که که ۷۶ کارگر فلسطینی به همراه ۱۰۱ از نفر از کسانی که با آنان در تماس بوده‌اند، به کرونا مبتلا شدند. در واقع هشتاد درصد از مبتلایان به کرونا در فلسطین، کارگران هستند.

این مسئول فلسطین خاطر نشان کرد، تست تصادفی کرونا فقط مختص به کارگرانی است که از اراضی اشغالی می‌آیند و این افراد باید «در قرنطینه بمانند تا از فاجعه واقعی، خارج شویم».

تعداد مبتلایان به کرونا در کرانه باختری و نوار غزه تا دوشنبه (روز گذشته) به ۲۵۴ نفر رسیده که تا کنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که حدود ۴۵ هزار کاگر فلسطینی در اراضی اشغالی مشغول به کار هستند که تا هفته آتی به منازل خود بازخواهند گشت.

تعداد مبتلایان به کرونا در اراضی اشغالی به بیش از نُه هزار نفر رسیده که ۶۰ نفر، جان خود را از دست دادند و وضعیت ۱۵۳ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

اخیرا نیز گزارشی درباره شهر بنی براک در شرق تل‌آویو منتشر شد که بر اساس این گزارش، این شهر با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است. کارشناسان می‌گویند که بیش از چهل درصد جمعیت ۱۵۴ هزار نفری این شهر، احتمالا به کرونا مبتلا شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها