گزارش سی ان ان از بحران کرونا در آمریکا/ صف‌های طولانی بیکاران برای ثبت‌نام دریافت کمک های مالی

گزارش سی ان ان از بحران کرونا در آمریکا/ صف‌های طولانی بیکاران برای ثبت‌نام دریافت کمک های مالی
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 16:11

دولت فدرال آمریکا به دنبال گسترش لجام گسیخته ویروس کرونا با سیلی از بیکارانی مواجه شده که هجوم آنها به سامانه‌های ثبت نام بیکاری برای دریافت کمک‌ مالی، به از کار افتادن سیستم‌های رایانه‌ای و ایجاد صف‌های طولانی منجر شده است.

العالم ـ آمریکا

براساس گزارش روز چهارشنبه شبکه سی‌ان‌ان، در بسیاری از ایالت ها درخواست ها برای ثبت نام بعنوان افراد بیکار، بیش از حد انتظار بوده به گونه ای که اداره کاریابی آمریکا ناگزیر شده از شرکت‌های فناوری برای ارتقا سرورهایی که اکنون از کار افتاده اند کمک بخواهد.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد، در بسیاری از ایالت های آمریکا همچون فلوریدا، مردم به دلیل از کار افتادن سرورهای اداره کاریابی، ناگزیر در صف های طولانی، آنهم بدون رعایت فاصله اجتماعی، فقط برای دریافت فرم ثبت نام بعنوان فرد بیکار برای دریافت کمک مالی، ایستاده اند.
براساس این گزارش، بسیاری از فرمانداران ایالت های آمریکا می گویند شمار افرادی که اقدام به ثبت بیکاری کرده اند ۲۵ درصد بیش از حد معمول است؛ فقط در ایالت کارولینای شمالی در یک هفته، ۴۰۰ هزار فرم بیکاری به ثبت رسیده آن هم در حالی که در وضعیت عادی به سه هزار درخواست می رسید.

ترامپ در نخستین اقدام اقتصادی با همکاری دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان، بسته کمک‌های اقتصادی به مبلغ ۲.۲ تریلیون دلاری را برای حمایت از شرکت‌ها، خانواده‌های آمریکایی و منابع لازم مراقبت‌های درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش پیامدهای آن امضا کرد.
اما تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر در گزارشی عنوان کرد، کارشناسان اقتصادی، تصویب این بسته کمک‌های مالی را که در تاریخ کنگره آمریکا "بی سابقه" توصیف شده، در بحران کنونی بر اقتصاد آمریکا چندان موثر نمی‌دانند و آینده این غول اقتصاد جهان را روشن نمی‌بینند؛ "شاهدیم که ده‌ها سال توسعه و گسترش اقتصادی آمریکا، اکنون با بیکار شدن حدود ۱۰ میلیون آمریکایی فقط در مدت دو هفته، رو به افول و پایان است."

۱۹۰۰ قربانی کرونا تنها در یک روز در آمریکا
سی ان ان در گزارش دیگری اعلام کرد، شمار جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا فقط در روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین) به بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر رسید.
براساس گزارش سی‌ان‌ان، بیش از ۸۰۰ نفر از این تعداد مربوط به جان‌باختگان ایالت نیویورک است. اکنون ۹۷ درصد آمریکایی ها در قرنطینه خانگی به سر می برند و مقام های بهداشت و درمانی در آمریکا هشدار می‌دهند که اکنون به هیچ وجه زمان آسان گرفتن محدودیت های اجتماعی نیست.

به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان دوشنبه این هفته نیز در این‌باره گزارش داده بود، با توجه به اینکه آمریکا اکنون بزرگترین کانون مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است، تصمیم دونالد ترامپ برای بازگشت آمریکا به وضعیت عادی، از سوی کارشناسان و افراد حاضر در کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید بسیار خطرناک توصیف شده است.

بنابراین گزارش، آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در نشست خبری گفت: اگر منظور بازگشتن به وضعیت پیش از همه‌گیری ویروس کروناست، فکر نمی کنم که چنین موضوعی اتفاق افتد، تا زمانی که جامعه از مصونیت لازم برخوردار نباشند، بازگشت به حالت گذشته و وضعیت عادی ممکن نیست.
اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر رسیده است که آمریکا با ۴۰۰ هزار و ۵۴۰ مبتلا و ۱۲ هزار و ۸۵۷ جان‌باخته در صدر دیگر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها