الجعفری: تحریم‌های غرب مانع از مهار کرونا در سوریه می‌شود

الجعفری: تحریم‌های غرب مانع از مهار کرونا در سوریه می‌شود
شنبه 23 فروردين 1399 - 12:41

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر لزوم لغو تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه غرب علیه سوریه به ویژه پس از شیوع کروناویروس در جهان تاکید کرد.

العالم - سوریه

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که از طریق ویدئو کنفرانس برای بررسی راه‌های کاهش پیامدهای اقتصادی و اجتماعی کرونا برگزار شد، گفت که سوریه در شرایط فوق العاده‌ای به دلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی منفی ناشی از جنگ تروریستی مدوام از بیش از 9 سال قبل به سرمی‌برد که همراه با این جنگ، تحریم‌های اقتصادی و تدابیر یک جانبه‌ ظالمانه‌ای از سوی برخی کشورها علیه مردم سوریه نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد، این اقدامات به صورت مستقیم بر توانمندی بخش‌های اقتصادی و خدماتی اصلی در سوریه به ویژه در بخش‌های درمانی، خدمات اساسی، انرژی، بانکی، صنعت، حمل و نقل، ارتباطات، تجارت داخلی و خارجی تاثیر گذاشت.

الجعفری عنوان داشت که این اقدامات غیرقانونی برخی از کشورها علیه سوریه مانع از توانمندی کشور برای مقابله با ویروس کرونا شده و اصل اساسی را که سازمان ملل هر روزه به آن فرامی‌خواند، از بین می‌برد که این اصل همبستگی و همکاری جمعی در مقابله با این تهدید است.

وی ادامه داد، تلاش‌های کشورهای آسیب دیده از تحریم‌ها و درخواست‌های سازمان ملل هیچ پاسخ جدی یا واقعی از سوی دولت‌هایی دریافت نکرده است که همچنان بر ادامه تحمیل این نوع تدابیر تنبیهی اصرار دارند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها