فشارهای جدید دولت آمریکا بر منطقه  

فشارهای جدید دولت آمریکا بر منطقه  
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 14:42

وزارت امور خارجه آمریکا از تعیین پاداش 10 میلیون دلار در مقابل دریافت اطلاعات  درباره شیخ محمد کوثرانی یکی از فرماندهان حزب الله لبنان خبرداد.

العالم _ آمریکا

وزارت خارج امریکا می گوید کوثرانی بخشی از هماهنگی سیاسی گروه های شبه نظامی منطقه را برعهده دارد.

دولت آمریکا که یک بار با حملات مستقیم و ترور دو فرمانده قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس روش خصمانه خود را بر ضد جنبش های مقاومت در منطقه نشان داده بود ، بار دیگر با اعمال تحریم ها و پاداش های فریبنده دست به کار شده است.

وزارت خارجه امریکا می گوید وی مسئول حمایت سیاسی و لوجستیکی گروه های عراقی است .

واشنگتن عادت دارد علیه حزب الله لبنان و جنبش های مقاومت عراق ،الحشد العشبی دست به جنگ پنهان بزند،نیروهای مقاومتی که اشغالگران اسرائیلی را سال 2003 و 2006 در جنوب لبنان زمین گیر کردند؛ خود هم اکنون در کمین گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت غرب هستند.

اقدامات تهاجمی آمریکا پس ازناکامی در تحمیل سیاست های خود توسط برخی نامزدهای عراقی که با مخالفت گروههای سیاسی و مردمی عراق روبرو شد؛ را نمی توان از اعمال فشار بر مصطفی الکاظمی مامور جدید تشکیل کابینه در عراق و به تنگنا انداختن وی جدا دانست.

بنابراین دولت بحران زده آمریکا با وجود کرونا بهتر بود این پاداش را برای کمک به مردم آمریکا و تامین دستگاه های تنفسی اختصاص می داد اما از بحران های خود فرار کرده تا بار دیگر منطقه را بحرانی کند شاید این اقدام وی در راستای اجرای دیگر طرح هایش مانند فعال سازی سامانه های پاتریوت در عراق باشد که به خوبی طرح های خصمانه وی علیه محور مقاومت در منطقه را می نمایاند.

پربیننده ترین خبرها