تخریب سه هزار باب مدرسه در حملات عربستان به یمن

تخریب سه هزار باب مدرسه در حملات عربستان به یمن
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 10:52

معاون وزیر آموزش و پرورش یمن گفت: نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی طی پنج سال تجاوز خود، سه هزار و ۶۵۲ مدرسه و مرکز آموزشی را در استان‌های مختلف این کشور مورد هدف قرار دادند.

العالم - یمن

شبکه المسیره یمن روز دوشنبه در گزارشی از خسارت‌های وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن طی پنج سال تجاوز نیروهای ائتلاف آمریکایی - سعودی به این کشور به نقل از " همدان الشامی "، افزود: از این تعداد، ۴۱۲ باب مدرسه به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: مراکز آموزشی استان‌های حجه با ۱۱۰ باب مدرسه و صعده با ۱۰۶ باب مدرسه بیشترین آسیب را طی این مدت دیده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یمن خاطر نشان کرد : خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن بر اثر پنج سال تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در ۱۲۰ صفحه جمع آوری شده است و در آن به شهادت صدها دانش‌ آموز دختر ، پسر ، کادر آموزشی و تاثیرات منفی حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به بیش از پنج میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۲۰ دانش آموز دختر و پسر و ۲۰۰ هزار معلم نیز اشاره شده است.

الشامی مجموع خسارت‌های مالی وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن بر اثر حملات نیروهای ائتلاف در پنج سال گذشته را حدود سه تریلیون ریال واحد پول ملی این کشور اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر حملات نیروهای متجاوز عربستان یک هزار و ۴۹۱ باب مدرسه نیز به صورت جزئی آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۷۵۶ باب مدرسه کلا بسته شدند که ۱۷۹ باب آن در استان صعده قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یمن اضافه کرد: حملات دشمن و محاصره باعث شده است که حقوق بیش از ۱۹۶ هزار نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش این کشور کاهش یابد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب اعلام کرد که در ۷۲ ساعت گذشته جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی بیش از ۱۰۰ نوبت مناطق مختلف این کشور را بمباران کردند.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است و کشورهای عضو ائتلاف یکی پس از دیگری به دنبال شکست های پی در پی در یمن از آن خارج شده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها