سراسقف کلیسای ارتدوکس در قدس خواستار لغو تحریم‌ها علیه سوریه شد

سراسقف کلیسای ارتدوکس در قدس خواستار لغو تحریم‌ها علیه سوریه شد
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 18:52

سر اسقف کلیسای ارتدوکس روم در قدس اشغالی ضمن درخواست لغو تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه، ادامه این اقدام را 'جنایت علیه انسانیت' خواند.

العالم - سوریه

«عطا الله حنا» سر اسقف کلیسای ارتدوکس روم در قدس اشغالی با توجه به شیوع ویروس کرونا در قدس اشغالی خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه علیه سوریه شد و تأکید کرد که سوریه و فلسطین دشمن یکسانی دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، سر اسقف کلیسای ارتدوکس روم در قدس اشغالی در این ارتباط گفت: «از شهر قدس این پیام را می‌فرستم تا شاید برسد به دست آنان که وجدانشان زنده است... پیام و شعار ما این است که در سایه شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه را لغو کنید زیرا ادامه آن جنایت علیه انسانیت، تمام ارزش‌ها، پروتکل‌ها و اصول اخلاقی است».

عطا الله حنا همچنین در پیام خود تأکید کرد،‌ همانطور که سوریه بر دشمنان خود پیروز شده است، این کشور ویروس کرونا را نیز شکست خواهد داد.

حنا در ادامه با خطاب قرار دادن تمام افرادی که به دنبال تحقق حقوق بشر، عدالت و عزت هستند، در خواست کرد که با ملت سوریه همدردی کنند و در راستای لغو تحریم‌های وضع شده علیه این کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

سر اسقف کلیسای ارتدوکس روم در قدس اشغالی همچنین تأکید کرد که در کنار ملت سوریه خواهد ایستاد و در ادامه از نهاد‌های بین‌المللی و حقوقی خواست که با به راه انداختن یک ابتکار انسان‌دوستانه خواستار لغو تحریم‌های وضع شده علیه مردم شوند.

عطا الله حنا تأکید کرد،‌ هر آن که علیه سوریه توطئه می‌کند در واقع همان کسی است که علیه فلسطین، کشورهای عربی و امت عرب توطئه می‌کند. او همچنین ملت سوریه و فلسطین را یک خانواده خواند و تأکید کرد که دشمن همه آنها یکسان است.

پیشتر، سر اسقف کلیسای ارتدوکس رم در خصوص طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سایه شیوع کرونا هشدار داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها