نیروهای «حفتر» یک پهپاد دیگر منتسب به ترکیه را سرنگون کردند

نیروهای «حفتر» یک پهپاد دیگر منتسب به ترکیه را سرنگون کردند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 11:07

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی»، از سرنگونی یک فروند پهپاد منتسب به ترکیه خبر دادند.

العالم - لیبی

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر «خلیفه حفتر»، امروز (سه شنبه - ۱۴ آوریل) از سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه خبر دادند.

حساب کاربری «الإعلام الحربی للجیش الوطنی اللیبی» طی پستی در توئیتر نوشت: پدافند هوایی نیروهای مسلح عربی [شرق] لیبی، یک پهپاد ترکیه را که از پایگاه نظامی «معیتیقه» به پرواز درآمده بود، هدف قرار دادند و آن را در جنوب پایتخت [لیبی]، سرنگون کرد.

پیشتر نیز این گروه تحت فرمان خلیفه حفتر، دو پهپاد ترکیه را در نزدیکی شهرهای «ترهونه» و «العزیزیه» در غرب لیبی سرنگون کرده بودند.

سخنگوی نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی حفتر، تیرماه گذشته از دستور وی برای هدف قرار دادن هواپیماها و کشتی‌های ترکیه خبر داده بود.

به تایید منابع دیپلماتیک، ترکیه نیروهای متحد «فائز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی را به پهپاد و کامیون مجهز کرده و در مقابل، شبه‌نظامیان شرق لیبی که خود را «ارتش لیبی» می‌نامند، از حمایت مصر و امارات برخوردارند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها