لایحه آزادی ده‌ها هزار زندانی به دلیل کرونا، در پارلمان ترکیه تصویب شد

لایحه آزادی ده‌ها هزار زندانی به دلیل کرونا، در پارلمان ترکیه تصویب شد
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 16:41

پارلمان ترکیه امروز طرح آزادی ده‌ها هزار زندانی را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تصویب کرد.

العالم - ترکیه

زندان‌های ترکیه که بعد از حدود سه سال بگیر و ببند در پی کودتای نافرجام تقریباً بیش از ظرفیت خود زندانی داشتند، قرار است به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹» کمی تخلیه شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرح آزادی موقت ۴۵ هزار زندانی از ندامتگاه‌های ترکیه امروز با حمایت نمایندگان دو حزب عدالت و توسعه و جنبش ملی‌گرا با ۲۷۹ رای موافق و ۵۱ رای مخالف در پارلمان ترکیه تصویب شد.

زندانی‌های واجد شروط این طرح، تحت نظارت قضایی تا پایان ماه می آزاد خواهند بود و وزارت دادگستری نیز می‌تواند در سه نوبت برای دوره‌های دو ماهه این آزادی مشروط را تمدید کند.

به نوشته رویترز، ذیل بخش دیگری از این قانون که با هدف کاهش ازدحام زندان‌های ترکیه طراحی شده، تعداد مشابهی زندانی به صورت دائم آزاد خواهند شد.

این قانون اما از سوی معارضان دولت ترکیه و دیگر گروه‌های مخالف مورد انتقادات شدید قرار گرفت. آنها می‌گویند این طرح زندانی‌هایی را که به اتهامات تروریستی در حبس هستند، شامل نمی‌شود.

بر این اساس، مخالفان این طرح همچنین معتقدند آزادی مجرمانی مانند سارقان، قاچاقچی‌ها و رشوه‌دهندگان می‌تواند منجر به افزایش جرائم در جامعه ترکیه شود.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت ترکیه، تا کنون در این کشور ۶۱۰۴۹ مبتلا به ویروس کرونا و ۱۲۹۶ مورد فوتی بر اثر آن ثبت شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها