به دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛

بهره برداری از چندین طرح بزرگ صنعت آب و برق استان تهران به ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان

بهره برداری از چندین طرح بزرگ صنعت آب و برق استان تهران به ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 12:32

رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس چندین طرح بزرگ و مهم صنعت آب و برق استان تهران را با ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان افتتاح کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در ارتباط مستقیم تلویزیونی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب ملارد و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت را افتتاح کرد.

با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر و شبکه فاضلاب صفادشت 50 هزار نفر جمعیت این منطقه تحت پوشش قرار گرفته و با افتتاح آن، 32 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بهداشت عمومی و کیفیت آب‌های زیرزمینی ارتقاء می‌یابد.

همچنین با افتتاح فاز اول تصفیه خانه و شبکه فاضلاب ملارد 150 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و 235 هزار نفر جمعیت این منطقه تحت پوشش آن خواهد بود. با افتتاح این پروژه پساب تولیدی تصفیه‌خانه در اختیار صنعت و کشاورزی خواهد بود.

با افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر نیز 250 هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار گرفته و 125 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

با افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند نیز راندمان کل نیروگاه از 33 درصد به 53 درصد ارتقاء می‌یابد و ظرفیت تولید به 1503 مگاوات می‌رسد.

اجرای این پروژه موجب کاهش مصرف سوخت مایع به میزان 750 میلیون لیتر در سال می‌گردد و به عنوان اولین نیروگاه، برق تولیدی آن در قالب بازار برق به فروش می‌رسد و در بورس انرژی کشور ثبت گردیده است.

پربیننده ترین خبرها