سریال "ام هارون" تلاش بن سلمان برای خواب کردن جامعه عرب

سریال
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 17:17

درام .. ایستگاه جدید در مسیر قطار عادی سازی رابطه عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی و مشتریانش به سرعت در حال پیش بردن آن است.

العالم - كشكول

شبکه سعودی " MBC" سریال جدیدی تولید کرده که قرار است در ماه رمضان پخش شود و برای تبلیغ ایده مظلومیت یهودیان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دهه 40 است . درباره زنی یهودی که در یکی از کشورهای خلیج فارس زندگی می کند و ادعا می کند به دلیل آیین متفاوتش در جامعه با مشکلاتی روبرو شده . خاخام های یهودی نیز لباس های تلمودی بر تن دارند.

ریاض با این سریال می خواهد نشان دهد رژیم صهیونیستی جامعه ای است که یهودی هایی را که در جوامعشان در معرض مشکلات و مورد ستم قرار گرفته بودند را جمع کرده و جامعه را به عنوان جامعه ای ستم دیده نشان دهد تا بدین ترتیب و با برانگیختن احساسات بینندگان ، اندیشه عادی سازی رابطه و پذیرش رژیم صهیونیستی در جوامع عرب اطراف را جا بیاندازد و به تبع آن مقاومت و مساله فلسطین را با برنامه ریزی و آرام ریشه کن کند و به قول ایرانی ها با پنبه سرشان را ببرد.

شبکه" MBC " اصرار زیادی در تبلیغ این سریال دارد وبا پخش فشرده پیام های تبلیغاتی در صدد وارد کردن آن در لیست سریال های رمضانی برای بینندگان و جذب شمار بیشتری بیننده برای آن است.

اقدامی که نمی توان آن را تصادفی یا از روی حسن نیت دانست اما کمتر چیزی که می توانیم بگوییم این است که هدف از آن تلاش برای کاشتن ایده سریال عادی سازی در وجود شمار بیشتری از بینندگان نه فقط برای مردم کشورهای خلیج فارس و همه عربها ست.

سریال "ام هارون" اولین تولید سعودی در این زمینه نیست بلکه پیش از آن نیز سریال "العاصوف" درباره ایده پذیرش جامعه اسرائیل و امکان کنار گذاشتن مرحله ای فکر مقاومت و سوار شدن بر این مساله برای دست یافتن بر هدفی دیگر بود. در اقدامی جدید برای تحمیل ایده کنار گذاردن مساله فلسطین در برابر مساله ای مرحله ای که بتوان بر مسائل کم اهمیت تر در مراحل آتی اعمال شود.

مساله قابل توجه در این راستا، خطرناکی عادی سازی فرهنگی در تلقین ایده عادی سازی به بینندگان عرب است بنابراین در اولین اقدام علنی عادی سازی به سادگی رژیم صهیونیستی مانند مساله ای واقعی پذیرفته خواهد شد.

قطار عادی سازی که بن سلمان در مسیر ریاض- تل آویو راه انداخته به نظرنمی رسد به زودی متوقف شود به ویژه پس از عبور از چندین ایستگاه تا الان که مهم ترین ایستگاه ، نظامی بود یعنی عقد قرارداد ریاض برای خرید سامانه گنبد اهنین اسرائیل و دیگر قراردادهای مختلف تسلیحاتی یا ایستگاه اقتصادی که به تاجران صهیونیستی برای ورود به عربستان اجازه داد و انجام تجارت میان ال سعود و رژیم و هم چنین ایستگاه اطلاع رسانی را نیزنمی توان انکار کرد که با سرو صدای زیادی همراه بود به گونه ای که خبرنگاران سعودی به ویژه افراد معروف برای عادی سازی از تابعیت مطلق خود به دربار شاهی سخن گفتند و شمار زیادی از کشورهای اسلامی آن را محکوم کردند.

بن سلمان با جلب حمایت گروههای فشار امریکا و رژیم صهیونیستی مانند موساد و معرفی خود به عنوان دوست اسرائیل در صدد بهبود چهره رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و رسیدن به تخت شاهی و حفظ منافع ویژه خود است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها