نخستین واکنش وزیر دفاع آمریکا به نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایرانی

نخستین واکنش وزیر دفاع آمریکا به نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایرانی
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 18:15

وزیر دفاع آمریکا نخستین واکنش خود را درباره نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایرانی به ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس اعلام کرد.

العالم - آمریکا

«لوکاس تاملینسون»، خبرنگار بخش دفاعی فاکس نیوز در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده که امروز وقتی از «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا درباره خبر نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایرانی به ناوگان نیرو دریایی آمریکا سوال شده، او بدون اشاره و توضیح بیشتری فقط به یک جمله بسنده کرده است.

به گفته خبرنگار فاکس نیوز، وزیردفاع آمریکا درباره موضوع قایق‌های تندرو ایرانی گفته است: شرایط (این هفته) عادی است.

با این حال وزیر دفاع آمریکا توضیحات بیشتری نداده و تا کنون موضع گیری دیگری درباره نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایرانی به ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس نداشته است.

شب گذشته فرمانده مرکزی نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه ای مدعی شد که یازده فروند شناور نظامی ایران با نزدیک شدن به ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس، به انجام حرکات خطرناک دست زدند.

در این بیانیه ادعا می‌شود که «شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها با فاصله‌ای بسیار نزدیک و با سرعت بالا از نزدیکی دماغه و همچنین قسمت انتهایی ناوهای آمریکایی عبور کردند». در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که «شناورهای ایران با فاصله‌ای حدوداً ۹۰ متری از نزدیکی دو فروند ناو آمریکایی عبور کردند».

آمریکایی‌ها مدعی شدند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند، اما ملوانان ایرانی پس از یکساعت به این تماس های رادیویی پاسخ داده و از محل دور شدند.

پربیننده ترین خبرها