تاکید گروه‌های فلسطینی بر ابتکارعمل انسانی السنوار

تاکید گروه‌های فلسطینی بر ابتکارعمل انسانی السنوار
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 19:39

کمیته نیروهای ملی و اسلامی فلسطین بر ابتکار عمل انسانی مطرح شده از طرف یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به نقل از پایگاه خبری شهاب، این ابتکار عمل بر آزادی اسیران بیمار و سالخورده و زنان و کودکان فلسطینی دربند در زندانهای رژیم اسرائیل در مقابل اطلاعاتی درباره نیروهای نظامی اسیر شده این رژیم در نوار غزه تاکید می کند.

اعضای کمیته نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در سخنرانی های امروز خود در جریان برگزاری مراسم روز اسیر فلسطینی در برابر مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ در غرب شهر غزه، بر این ابتکارعمل انسانی تاکید کردند.

السنوار چند روز پیش گفت: "ما می توانیم امتیاز جزئی در پرونده نظامیان اشغالگر اسیر در نزد جنبش حماس در مقابل آزادی اسیران فلسطینی سالخورده و بیمار و زنان و کودکان به عنوان یک ابتکار عمل انسانی در سایه بحران ویروس کرونا بدهیم".

مشیر المصری از رهبران جنبش حماس گفت: ملت ما در روز اسیر فلسطینی بار دیگر با این گردهمایی تاکید می کند که مسئله اسیران، مسئله ای ملی و مرکزی است و در اولویت برنامه های آنها قرار دارد.

وی تاکید کرد: وجدان اخلاقی و ملی و انسانی و دینی در قبال اسیران قهرمانمان باعث شد که بار دیگر گردهم آمده و تاکیدکنیم که ماده ارایه هر چیزی در راه آزادی آنها هستیم.

المصری تاکید کرد: این ابتکار عمل ارائه شده از طرف حماس بر گرایش های انسان دوستانه ملت ما و اولویت دادن به اسیرانمان در زندانهای اشغالگران بویژه اسیران بیمار و سالخورده و زنان و کودکان زندانی تاکید می کند.

وی تصریح کرد: ما بر آمادگی خود برای دستیابی به یک معامله شرافتمندانه براساس مبانی مقاومت تاکید می کنیم و در وهله اول به خداوند متعال و در وهله بعدی به مقاومت خود اطمینان و اتکا داریم. ما برگه های برنده قدرتمندی در دست داریم که نتانیاهو و گانتس و همه سران اشغالگر را وادار خواهد کرد به خواست ما تن دهند.

المصری افزود: کسی که معامله "وفاء الاحرار" برای تبادل اسیران را رقم زد، قادر است که نظیر آن را رقم بزند. به نتانیاهو و گانتس می گوییم که تا اسیران مرد و زن فلسطینی را در بین بستگانشان نبینیم، شما نظامیان خودتان را نخواهید دید.

جمیل علیان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنرانی خود گفت: اسیران ما امروز با تهدیدی واقعی و جدید در سایه شیوع کرونا مواجه هستند زیرا دشمن صهیونیست به این ویروس اجازه می دهد که وارد بندها و سلولهای اسیران فلسطینی شود.

وی تاکید کرد: ملت ما هرگز اجازه نخواهد داد که اسیرانش قربانی این تجاوزگری شود.

علیان ابتکار عمل السنوار برای آزادی اسیران بیمار و سالخورده و زنان و کودکان فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل در مقابل ارایه اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر این رژیم را ارج نهاد.

علیان همچنین تاکید کرد: ملت ما از معادله مطرح شده از طرف زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمایت می کند. وی گفت که دشمن باید بین رفتن به پناهگاهها یا آزادی اسیران فلسطینی و رفع محاصره یکی را انتخاب کند.

علیان تصریح کرد: مسئله اسیران یک مسئله ملی و فراتر از مسائل حزبی و گروهی است و حفاظت از جان آنها در صدر اولویت های فلسطینی ها بویژه در این شرایط حساس قرار دارد و گروههای فلسطینی اجازه آسیب به سلامت آنها را نخواهند داد.

در همین راستا، علام الکعبی از اسیران آزاد فلسطینی نیز پیام اسیران را قرائت کرد و گفت: ما در روز اسیر فلسطینی در شرایط استثنایی به سرمی بریم اما همچنان امید در قلب های ما زنده است.

وی افزود: اسیران در نبرد دو وجهی با زندانبانان و شیوع کرونا به سر می برند و مدیریت زندان های رژیم اسرائیل برخورد مناسبی برای حفاظت از ما انجام نمی دهد.

الکعبی از شهروندان فلسطینی خواست تا هرکجا هستند فردا جمعه ساعت هشت به وقت محلی برای اسیران فلسطینی دعا کنند.

وی گفت: این پیامی به دشمن خواهد بود که مسئله اسیران مورد اجماع همگان بوده و همچنان زنده است.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها